Om styckeindelning.
När det gäller styckeindelning ska man antingen använda blankrad, eller radbyte med indrag. Det vanliga är att man använder både blankrad och indrag, eller radbyte utan indrag, vilket i båda fallen är inkorrekt.
Exempel på blankrad:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Exempel på indrag:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Sajtvärd på Skrivlust
- Redigerat 2025-10-30 20:42 av Crucio
Tips är att du kan formatera tabbar i Markdown.
Skriv nbsp med & före och avsluta med ; så får du ett indrag.
Så här!
Nästa rad
https://stackoverflow.com/questions/40023013/tab-space-in-markdown
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2025-10-31 12:22 av Crucio
- Redigerat 2025-10-30 20:34 av Pyttelite
#2: Markdown är hyfsat kraftfull men man behöver bara träna, vilket alltid är jobbigt.
Om du ”redigerar” mitt inlägg så ser du vad som finns bakom indraget.
Man kan använda samma kombination flera gånger om man vill ha fler mellanslag eller så finns det andra kombinationer i länken.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Jo jag förstod vad du menade med det du skrev i det första svaret, och använde det innan jag svarade. :b Har använt en del Markdown och känner till problemet med när man ska förklara en sådan kod men av uppenbara skäl inte kan skriva ut den direkt.😅
Man bör nog använda det flera gånger dock som du säger, kollade just och ett indrag med tab är ungefär 7 tecken långt, medan detta ju knappt ens är två. Ska kolla när jag kommer tillbaka till datorn om det finns någon regel för hur långt ett indrag bör vara.
Sajtvärd på Skrivlust
- Redigerat 2025-10-31 12:42 av Crucio