Vad läser ni just nu? 1.
Eftersom läsande och skrivande hänger ihop så tänkte jag att vi kunde ha en sådan här tråd, som de har på Litteratur. Skriv gärna något om vad du tycker om det du läser.
Sajtvärd på Skrivlust
- Redigerat 2025-04-10 23:26 av Crucio
De döda och de levande av Anders Nilsson. Hans bakgrund inom film är lika tydligt som i första boken, och denna är inte lika medryckande. Har behövt låna om den två gånger nu för att jag är så opepp.
You Like It Darker av Stephen King. Förstår tyvärr inte hypen och alla påståenden om att detta är det bästa han har skrivit på flera år. Som vanligt är hans texter väldigt förutsägbara.
Sajtvärd på Skrivlust
Just nu ligger faktaboken "Våtmark - en djupdykning i grunda vatten" på mitt läsbord.
Jag har bara hunnit igenom inledningen än, men ser fram emot att få tid och grotta in mig i resterande 100 sidor. Den innehåller många fina bilder också. Hoppas ingen har bokat den för låning, men vet att det finns minst ett ex till för utlåning
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
Jag läser just nu en bok med Nora Roberts som heter Längtans hem.
Läser Underbara kvinnor vid vatten av Monika Fagerholm och jag vill bara att den ska ta slut. Så sjukt rörig även om det glimtar till bitvis. Referenser till händelser tidigare i boken, hur ska man komma ihåg detaljer vad det var som hände och på vilket vis det var viktigt? Eller hur författaren skriver ungefär "det händer om ett år (eller fem minuter) men det spelar ingen roll Nu.
Vissa dialoger på finska som inte översätts kommer också dra ner mitt helhetsbetyg.
"I'm too old for this shit."
Just nu är det mest facklitteratur om odling och att ta tillvara skörden men som avkoppling ligger "Migrationens kraft" av Johan Norberg och Fredrik Segerfedt på läsbordet.
På läsbordet ligger också "Katten som räddade böcker" av Sosuke Natsukawa, den har jag tänkt läsa om när tiden infinner sig. Den handlar om en pojke som är hemmasittare, något som verkar bli allt vanligare.
Sen lyssnar jag varje dag på Fågelsång - 150 svenska fåglar och deras läte - försöker lära mig känna igen åtminstone två nya fåglar varje sommar.
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
Kepler.. Spindeln.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Har just nu tre böcker på gång som jag varierar emellan att läsa:
- New Worlds: Year one
- Vampyrer, varulvar och en liten rosa begravningsbyrå
- Mellan rött och svart (Jan Guillou)
"Att inte vilja se", av Jan Guillou. Är spänd på hur denna bokserie kommer utveckla sig…
"Den yttersta hemligheten", av Dan Brown.
Fick höra att en alldeles ny bok i serien finns…. Så lånade e-boken på biblioteket och pausar boken av Jan Guillou. Jag har lyssnat/läst på alla de andra böckerna i denna serie av Dan Brown.