Skrivlust iFokus

Skrivlust

Läst 329 ggr
Romulus5
2025-05-28 21:18
1

De tre första scenerna i min story. Vet inte om jag gör detta rätt men jag gör ett försök

Scen 1.1 Little Pig Inn.jpgScen 1.2.jpg2.1 Last fight on Titan.jpg2.2.jpg3.1.png3.2.jpg

Crucio
2025-05-29 09:19
4

Vore det möjligt att lägga upp i textform istället för i bilder? Dels blir texten väldigt liten i detta format, och dels om någon ger feedback och vill citera vissa delar så kan man inte använda copy-paste.

Sajtvärd på Skrivlust

Romulus5
2025-05-29 14:35
0

#1: Sorry. Vet inte hur. Visste inte ens om detta skulle gå fram. På min skärm ser texten bra ut. Men som det verkar, så är ingen intresserad av den iaf. så jag tackar för mig.

Crucio
2025-05-29 18:50
5

Genom att kopiera och klistra in texten i ett inlägg.

Detta är ett rätt inaktivt forum och det kan ta tid att få feedback, man kan inte förvänta sig det från en dag till en annan, särskilt med en så lång text.

Sajtvärd på Skrivlust

Romulus5
2025-05-29 20:15
0

#3: haha okey. Som jag skrev tidigare är jag ny och har ingen aning hur saker fungerar här. Jag såg över 100 som läst och antog att ingen var intresserad. Jag är inte ute efter recensioner, jag är bara intresserad av att veta om läsarna förstod övergångarna mellan scenerna och karaktären. Om du tycker detta var en lång text vet jag inte om jag vågar publicera mer haha. Jag hänger kvar några dagar och ser om denna info kan ge något resultat.

Crucio
2025-05-30 08:31
3

Gissar att det är ca 4 - 5 sidor i Word, vilket är en rätt långt, särskilt om man förväntar sig att någon ska läsa från ena kvällen till nästa. Många klickar kanske in sig på inlägget från listan till höger med inlägg som "Väntar på kommentarer…" men antalet medlemmar som faktiskt är aktiva på denna sajt och kommenterar på inlägg är färre än 10, om ens det. Jag kan läsa och svara på din fråga vid ett senare tillfälle men har inte tid över helgen.

Sajtvärd på Skrivlust

ottr91
2025-05-30 22:10
1

#4: Är det endast övergångarna du undrar över eller vill du att man tittar efter något mer?

Romulus5
2025-06-01 12:28
1

#6: Jag är mest ute efter om läsarna förstår övergångne mellan scen 1 och 2 samt förstår vem karaktären är efter de läst scen 3. Jag bollar detta med AI men i de flesta fall misstolkar de dessa två saker. De två första scenerna förklara inget och har vissa ord med av en viss anledning. Tack för visat intresse.

Crucio
2025-06-04 21:06
2

Jag tycker inte att övergången var särskilt tydlig, och undrade först om delarna ens hörde ihop. Det skulle kunna göras tydligare genom att även där ha en titel som innefattar ett årtal. T.ex. "Titan, 1234" och sedan i tredje kapitlet, "Earth, 753 BC." Detta skulle göra det väldigt tydligt att det handlar om resor i tid och rum.

Baserat på den tredje delen gissar jag att Romulus är en tidsresande varulv som också är huvudpersonen i de andra scenerna.

Sajtvärd på Skrivlust

Romulus5
2025-06-06 13:03
1

#8: Kanon, tack. Jag har redan redigerat dessa scener både så övergångarna är mer tydlig och vem karaktären är.

Torparmor
2025-06-11 07:23
2

För min del som just nu är inne i en intensiv odlingsperiod blir det inte så mycket tid till att vara inne på iFokus och så långa texter hinner jag inte med att läsa. Jag har bara hunnit med den första delen så kan inte svara på dina frågor

Häng kvar här, det finns nog fler som börjat läsa, men med så mycket text på engelska tar det tid att komma igenom allt.

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

• Redigerat 2025-06-11 07:32 av Torparmor