Vad har ni för skrivprojekt igång?
Gott nytt år!
Vad är era pågående skrivprojekt? :)
Jag jobbar på uppföljaren till min roman. Har plottat klart och börjat skriva, men det går trögt just nu.
Hoppas fortfarande på att komma in i skrivkursen i januari, men har bara en reservplats så det blir nog inte.
- Redigerat 2025-02-08 13:24 av Crucio
Gott nytt år!
Jag håller på med uppföljare till två av mina böcker (som inte är utgivna än, men jag har gott hopp), samt lite andra små projekt.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
#1: Härligt! Vad handlar de om? :)
Skriver uppföljaren till min debutroman, redigerar en novell som kommer ut nästa år och små skriver på 1 nytt projekt. Ska dock ta en mini paus under januari för att plugga
#2: Det är svårt att säga. Relationer människor emellan, vänskap, problem att lösa och sånt där.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
#3: Låter häftigt :) Vilken är din debutroman?
#4: Det var en extremt generell beskrivning som nog kan läggas på vilken bok som helst :P Vad är temat? Vilka är karaktärerna? Genre?
#5: guld och förgätmigej 😊 skriver mest romantasy även om jag försöker skriva annat också
#6: Haha! Vi har ju chattat på messenger, i juni. Kopplade inte alls användarnamnen :)
#7: just det, därför jag kände igen din bok. Va tiden går fort 😅
#8: Har din utgivna bok något med den jag testläste att göra? :) Hur har det gått med den?
#10: Spännande, nu ligger den på min läsplatta :)
#11: åh tackar :) hoppas du gillar den
#13: Belvida Bell är antologin Löftet :)
#17: Yep, började med det för skojs skull, sen scannar jag in sidorna :)
Hejsan! Är ny här på skrivlust. Börjat skriva skönlitterärt igen efter 10 år och gud vad jag saknat det märker jag!
Mitt nuvarande projekt är en "novellsamling" (eller vad man nu ska kalla det) på 12 noveller där varje novell följer olika karaktärer i ett av 12 riken i en värld jag skapade under min semester för 2-3 år sedan haha! En novell är klar och nästa är påbörjad!
Målet är väl att jag ska träna upp mitt skrivande genom dessa noveller (och få ner lite av loren jag har i huvudet om den) för att sen försöka mig på att skriva en bok om sagda värld. Nytt för mig nu är att jag skriver på engelska, vilket är en utmaning, men kul!
Det är YA fantasy jag skriver (för det är typ det jag själv helst läser haha!)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
- Redigerat 2025-08-04 15:25 av Turast
#19: Vad kul, berätta gärna mer om din värld :)
Jag skriver också i en värld jag skapat.
#20: det är som två världar egentligen på olika "plan" de ser likadana ut geografiskt sätt men är olika i flora och fauna osv! Ena är människovärlden medan den andra är typ fae/alvtjohejsan. Man kan ta sig mellan världarna genom stora stenar med naturliga hål i sig osv!
I faevärlden finns det 12 riken, 4 stycken på varje kontinent (3st), och alla har olika traditioner och ledarformer. Skulle kunna berätta om världen i timmar hahah!
Vad har du för värld? :)
#21: Spännande, gillar konceptet med fae dimension eller vad man ska säga. Finns så mycket intressant man kan göra med det :)
Min är också kopplad till vår, genom portaler. Den är dock inte en version av vår utan en egen värld, men mina huvudpersoner tar sig dit i jakt på en grupp kidnappningsoffer som sålts dit.
Anterra har en annan flora och fauna, men för ungefär ett millenie sedan öppnades portaler mellan våra världar vilket har gjort att vissa saker kommit till oss och vissa till dem, särskilt kryddväxter som häxor tagit med dit och tillbaka innan portalerna glömdes bort. (Visste du att manvargen och fossan egentligen kommer från Anterra? ;) )
Då för nåt tusen år sedan flydde vampyrer och varulvar till anterra, och sassiner (jägare av vampyrer och varulvar) övertalade häxor att hitta ett sätt för dem att följa efter. Från början bodde det bara filianer i Anterra, nu finns filianer, häxor (kallas dock valner där), sassiner, vampyrer och varulvar.
På något sätt har det utvecklats så att sassiner och häxor utgör en slags elit-klass och religionen säger att deras själar är renare. Men ingen minns att sassiner var skuggdräpare (inte ens de själva) och det är inte något extremt förtyck med våld och så - dock systematiskt att varulvar och vampyrer anses ha syndat i tidigare liv och därför återfötts i sin nuvarande form. De har inte riktigt lika starka rättigheter, men de är en välkommen del av samhället.
Det finns hur mycket som helst med min värld också :)
Bilden visar en filian, de har långa svansar med tofs också. Övriga ser ut som människor, utom då att varulvar kan skifta hamn på natten.
#22: klart manvargen kommer därifrån! ;) amazing!
Din värld låter superspännande! Verkligen något i min stil att läsa om! 😍 Och verkligen intressant story! Låter verkligen jättespännande!!
Jättefin bild! Tecknar också till min värld men det är mest små skisser hittills! Kul att se 😍
Min har också en egen flora och fauna och det är så himla kul att sitta och komma på massa bullshitdjur och växter hahaha!
Mina vänner är nästan trött på all lore jag ska berätta om min värld hela tiden och de ba "write a book already" 😅
Snart klar med novell nr 2, är taggad på att börja på tredje, har den typ helt klar i huvudet så vill ba spy ner den på papper hahah!
#23: Men de har ju rätt, skriv boken :P
Vilka karaktärer har du och vad ska de göra i din värld?
#0:
Som skrivet i annan tråd håller jag på att sätta ihop ett gäng blogginlägg, som jag skrivit, till en bok. Men den kommer också till stor del innehålla nyskrivet material som är till för bara boken.
Har fått ihop 53 A5-sidor nu, som allt. Men den är inte klar på långa vägar.
Det är alltså ingen skönlitterär bok…😊
Utan den är ju på temat andlighet.
Ps. Jag håller fortfarande på att emellanåt läsa boken jag köpte "av dig" Zav, som du skrivit.