4 kreativa B
Inom kreativa yrken brukar man prata om 4 B, dvs de platser där människor får flest idéer. Dessa är
baren
bädden
bussen
badrummet
Känner ni igen er? Var brukar ni få era idéer?
För mig så stämmer det rätt så bra, är i för sig sällan i Barer. Personligen tror jag att det snarare handlar om platser där personen känner sig lugn och avslappnad och de fyra B:na är vanliga platser man känner så. Har till exempel ett liten hörn vid en sjö där idéerna gärna flockas. 😉
Ja haha när jag tänker efter får jag rätt många idéer på alla fyra ställena. Det är dock rätt frustrerande att få idéer i baren om man glömt ta med sig ett anteckningsblock! På de andra ställena brukar jag ha med mig något att skriva på (ja alltså man går ju ut ur duschen först) men just till baren brukar jag kunna råka gå utan papper och penna.
:) Roligt, inte så konstigt heller för jag tänker att det händer i möten med andra människor eller i mötet med sig själv.
Själv har jag nog två T – Text och Träning.
När jag är ute och går eller springer funkar hjärnan bra för det här. Ibland lyssnar jag på radio och ibland har jag sällskap. När jag sitter vid texten är oslagbart, det är som att kreativiteten växer ju mer jag sitter där.
"När tvivlen sätter in. Då finns utrymme för utveckling." (Jeanette Niemi)
Bädden och bussen stämmer på mig men mina absolut bästa ideer brukar komma när jag är ute och går med hunden i skogen. Så nu brukar jag alltid ha med mig en liten lapp och en penna så jag kan kludda ner dem för annars är de borta när jag kommer hem 😃