Självbiografiskt
Hej på er! 🙂
Jag sysslar med en text som förhoppningsvis ska växa och förvandlas till en Självbiografi. Så vad tycker ni om texten? Här är en liten del av det jag har skrivit:
Ingen visste att jag gömde mig bakom hyllorna på biblioteket. Eller att jag gick långa omvägar bara för att slippa passera en människa, även om det var en okänd människa. Det folk visste om mig, det stämde inte överens med den bild jag hade av mig själv. Visserligen var jag en ensamvarg, och visserligen pratade jag inte, men att påstå att jag var känslokall och ointelligent – det var rena rama lögnen. Jag föddes med en hjärna som var lite annorlunda installerad än de flestas. Men jag var inte på något sätt hjärnskadad; jag var “bara” särpräglad. Efter några månaders utredning hos barn- och ungdomspsykiatrin, fick jag slutligen en diagnos, min första men inte sista. På sätt och vis var det en lättnad att få reda på hur det låg till med mig. Samtidigt var diagnosen bra på att sänka min självkänsla; var jag mindre värd än de andra tonåringarna i min ålder?
Du återupprepar ord. Vissa ord skulle jag valt annorlunda som tex installerad skulle jag byta ut mot konstruerad.
Intressant bra text som behöver lite genomgång för att bli korrekt.🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1: Tack för hjälpen. 🙂

Det är ju en ganska refererande text du skrivit. Om du vill arbeta mer med den så kan du skapa scener som påminner om en skönlitterär bok där du t ex berättar hur det är att gömma sig bakom hyllorna på biblioteket, hur personalen inom psykiatrin bemöter dig osv.
Det du skrivit är en bra början och du bestämmer själv hur du vill beskriva din situation.
Lycka till med ditt fortsatta skrivande.
#3: Jag ska försöka gestalta mer i mitt skrivande. 😊
Tack så mycket!