Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettot-utanför-ämnet
Läst 504 ggr
[MikeW]
0

Min lilla text :P

Hej alla. Jag vet inte varför fast jag har bara suttit här och tagit det lugnt framför datorn. Och helt plötsligt kände jag för att skriva.

Jag skrev bara vad som kom in i huvudet. Jag har ingen aning om vad det är för något :P Fast tänkte att det är lite tråkigt att bara skriva något och bara hålla det för mig själv.

Jag brukar inte skriva, jag gillar faktiskt inte att skriva :P
Så detta är helt nytt för mig typ. I alla fall! 
Här är texten som jag skrev.. (vet inte vilken grupp jag skulle lägga detta i, hoppas denna blev okej)

Warning: Riktigt random xD

Jag lägger mig ner för att sväva.

Jag lägger mig ner för att undvika verkligheten, den tråkiga upprepande verkligheten som aldrig verkar ta slut.

När jag lägger mig ner så kommer jag dit jag hör hemma.

Jag går in i en dörr in i mina djupaste tankar där jag är fri.

Min kropp är borta och mina bekymmer stannar med den kroppen som är mitt fängelse.

Jag får en ny kropp, min ljus kropp. Jag gick igenom dörren och fick ljus.

Jag blev fri. Borta ifrån alla mina mörka tankar och energier.

Jag vill stanna men vet att jag måste tillbaka till min gamla fysiska kropp.

Tillbaka till mitt fängelse.

När jag öppnar mina ögon i verkligheten så ser jag barerna som håller mig i min plats.

Jag drömmer, om en fågel som lyfter mig högt upp i luften, jag flyger tillsammans med min vän. Som jag precis träffade.

Vi går på ett äventyr och när han släpper ner mig så är jag på en okänd plats. En plats där mörker och tårar brukar finnas.

Fast kärleken som finns gör att jag inte blir rädd.

Mitt ljus sträcker sig ut i mörkret och gör om allt mörker till ljus inom några sekunder som inte finns.

Jag gör om en tom grav till ett vattenfall som faller uppåt.

Månen lyser och är varm, jag känner hur den varma mjuka luften blåser på mitt ansikte.

Jag kollar ner och ser solen under mina fötter som är under vattnet, den ler på mig och tackar mig att jag finns.

Jag dyker ner i vattnet och kommer till ett slott lika stort som 5 fotbolls planer, jag är välkommen med öppna armar av alla som bor där.

Jag öppnar grinden och jag går in..

Jag är inte där, jag är ingenstans. Jag är överallt.

Ett lejon som sitter, en zebra som dricker i vattnet. Dom är båda så nära mig att jag kan röra dom.

Jag klappar lejonet på ryggen och den ryter, inte utav hat utan av kärlek. Zebran kommer och lägger sig på lejonets rygg,

dom älskar varandra.

En mus rider på en örn som ger han en åktur hem till sin könlösa orm älskare.

Jag ser hur världen är full utav kärlek, månen och solen kramar varandra och lyser jorden med en vacker färg av orange och rosa.

Kullarna utav gräs som räcker sig över horizonten ler mot mig och vinkar. Jag vinkar tillbaka utan att jag inser hur jag faller.

Jag faller ner igenom en dörr och på andra sidan ligger ett mörker.

Jag åker igenom dörren och jag öppnar mina ögon efter vad som har kännts som 10 sekunder.

Jag vaknar upp med smärtan och mörkret inom min gamla kropp.

Jag drömde.

Fast jag vill inte vakna upp, jag tar min hand spegel och tittar in i den.

Detta är inte jag, tänker jag för mig själv. Jag kastar den in i väggen framför mig, och medans glaset åker ner på golvet så verkar tiden stanna.

Det gör den. Spegel delarna som sitter stilla i luften börjar lysa i ett starkt ljus som täcker mitt rum i kärlek.

Jag vaknar upp, i ett hus uppe i himlen, jag svävar. Jag är hemma nu igen :)

Mvh ingen, fast alla.

Hejdå! :D Vi ses när du också blir fri en dag du din vackra jävel :)

parsley
0

Härligt text med närvaro, det kändes som man var där. Drömlik, samtidigt som den är konkret.