Nästa trend?
Deckare och krim har dominerat försäljningslistorna under de senaste 10-15 åren. Det kan bero på att många lever ganska trygga vardagsliv. Deckarna går över den gräns som de flesta aldrig skulle passera i verkligheten. Många deckare tar också upp aktuella samhällsfrågor och huvudpersonernas relationer eller äktenskap, något som läsarna känner igen sig i.
Kommer deckarna att fortsätta dominera försäljningslistorna eller kommer de utmanas av någon ny genre, t ex
- romance
- feel-good litteratur
- erotik, av typen 50 nyanser
- självbiografier
- kändisbiografier
- fantasy och SF i olika former
- historiska romaner
Vad tror ni och vad hoppas ni på?
Hoppas på fantasy och SF ^_^ Men jag har ingen aning, jag har hört massor av olika från olika håll. Romance och erotik verkar vara något som flera tror dock :3
Min blogg; http://www.nattstad.se/Varganess
Jag hoppas på SF!
Jag kan inte låta bli att pröva alla nya smilysar XD!
Portal Is Love, Portal Is Life.
Romantik har aldrig intresserat mig😴samma sak med deckare och krim… Det är inget underhållande i dessa.
Jag hoppas på mer humoristisk SF, som "The hitchhiker's guide to the galaxy".
Sedan är jag Stephen King fan, men ingen kan ju skriva som han ;) så förväntar mig inte att det kommer dyka upp en massa nya Stephen King.
Jag tror jag gillar SF och fantasy bäst för att det är så långt från vårat vardagliga liv man kan komma :)
Jag hoppas på fantasy och SF, och jag tycker ändå det går bra för den genren. Men den kommer nog kombineras med historisk fiction, fantasy är ju trots allt inte för alla.