Skriva två saker samtidigt?
Hur gör ni? Skriver ni en sak i taget, från idé till färdig text, eller jobbar ni med flera olika saker samtidigt?
Jag har skrivit på en novell samtidigt som jag jobbat på en roman, men aldrig på två romaner samtidigt. Nu känns det som jag trampar vatten med min roman och vet inte vad jag ska göra. Eller jo, det vet jag, jag har en Synopsis, men det känns bara som om jag är less på boken just nu. Och de senaste dagarna har en roman jag började på för något år sedan börjat "knacka på" och vill att jag ska komma tillbaka den i stället.
Det är helt olika genrer så jag tror inte det finns någon risk att man blandar ihop och rör till, men jag är tveksam. Är det dumt att skriva på två romaner samtidigt?
Vore kul att höra hur ni andra tänker.
Cats are like potato chips - you can't have only one!

Jag tror det är svårt att arbeta aktivit med två romaner samtidigt, däremot tror jag att man kan ha två parallella projekt och skriva på det ena medan det andra vilar. Det kan vara svårt att skriva t ex 1 timme på roman 1, lägga den åt sidan och skriva 1 timme på roman 2 lite senare under dagen. Olika romaner har olika röst precis som olika romankaraktärer har olika röst.
Jag tror att du kan lägga romanen som "trampar vatten" åt sidan och skriva på den andra en tid. Förmodligen har du bearbetat romanen som knackar på mer eller mindre omedvetet en tid. Det är därför den kommer upp till ytan nu.
Jag håller på att skriva två romaner just nu. Jag började skriva en men tröttnade på den efter 15 kapitel och då började en annan växa, och för att inte glömma den började jag skriva och det är just nu uppe i fem långa kapitel. Om det sedan lägger ifrån mig den och fortsätter på den andra vet jag inte
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns