Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettnovell-roman
Läst 612 ggr
madamescandaleuse
0

Hjälp!

Hej på er!

Jag skulle behöva er hjälp! Jag behöver veta om den roman som jag har skrivit på under några månader är värd att fortsätta på eller ej. Jag har tre projekt igång samtidigt och detta är det projekt som jag är minst nöjd med. Av den anledningen överväger jag att skrota hela romanen. Jag har dock lagt ner en hel del tid på den och jag har kommit att tycka om karaktärerna, och därför känns det svårt att säga hejdå till dem. Jag skulle önska att få höra era åsikter om texten. Vad tycker ni? Är det soptunnan direkt, eller har berättelsen potential? Mycket tacksam för återkoppling!

http://kapitel1.se/erika-lindblom/gustaf-och-hedvig

parsley
0

Historien har potential. Jag tycker absolut du ska försöka skriva färdigt den.

Fundera på vad det är som gör att du inte känner för den. Känns dina andra projekt mer angelägna eller är det den inre kritikern som knackar på axeln och är allmänt gnällig? Känns andra projekt mer angelägna så kanske det är så här att den här behöver vila ett tag. Den inre kritikern kan du stänga in i ett skåp så länge.

Du kan skriva färdigt den på ren vilja och ge dig själv olika former av belöningar när du uppnått vissa mål eller delmål.

Tänker du skriva på vilja, så kan ett Synopsis, där du skriver ner vad som ska hända i fortsättningen, underlätta, eftersom du vet vad du ska skriva.

Känns det som du blir för styrd av att skriva efter Synopsis, bestäm dig för att skriva t ex en viss tid eller mängd text per dag. Strunta i om det inte blir perfekt. Redigera kan man göra i efterhand.

Lycka till!

Kameo
1

Vad den än handlar om och hur lite potential du än tycker den har tycker jag du ska fortsätta. Gillar du att skriva på den, skriv klart. Du kanske slår igenom rejält någon gång i framtiden och då kan dina barnbarn någon gång i framtiden säga att de äger din allra första roman! :)

Med vänliga hälsningar,
Filip