Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikett: journalistik
Läst 778 ggr
SchappisenWilton
1

Skriver gärna artiklar!

Hej!

Ville bara säga att jag tycker väldigt mycket om att skriva saker. Jag påbörjar många berättelser som jag oftast inte avslutar… Men något jag tycker ännu mer om är att skriva artiklar. Jag håller just nu på att skriva en artikel om Regalskeppet Svärdet (har skrivit ett inlägg om det också på sajten för Medeltiden under Allmänt) till titanicnorden.com och tycker det är väldigt roligt!

Jag skriver gärna artiklar åt folk och söker efter någon med ett "uppdrag" åt mig! Jag skriver helst om historiska händelser/saker, t.ex. Titanic, Franska Revolutionen, m.m. men om någon vill ha en artikel om någonting annat skriver jag den gärna! Glad

Så för att göra allting kortfattat: Söker någon jag kan skriva artikel åt, helst om historiska saker men även om annat!

Hoppas någon är intresserad! :)

MVH

SchappisenWilton

MVH

SchappisenWilton

Maja2
2

Det finns ingen lokal tidning el. dyl där du bor, där du kan få skriva? Jag är en så kallad "bygdeskrivare" för en tidning, och skriver artiklar om saker som händer på min ort, superkul :)  Jag får betalt per artikel, så man får förena nytta med nöje, få betalt för nåt som är kul. Nu har jag skrivit en novell i tre delar och första delen publicerades i onsdags. Tidningen kommer ut en gång i veckan :)

SchappisenWilton
0

Ja, jag vet inte riktigt om det finns några sådana tidningar, kan självklart kolla, men jag är också osäker på om någon seriös tidning skulle vilja "anställa" en tolvåring?

Jag dissar inte din idé #1, utan är bara lite osäker! :)

MVH

SchappisenWilton

Maja2
1

#2 Du skulle ju kunna skicka in något du skrivit till någon tidning, och kolla om de är intresserade :)

SchappisenWilton
0

Absolut, det var en riktigt bra idé! Tack så väldigt mycket för hjälpen!! :)

MVH

SchappisenWilton

[Misstaget]
1

Låter jätteintressant.

Problemet är bara den att ingen anställer folk under 15år i Sverige. För är du under 15år så blir det barnarbete!

Så du får vänta 3år till!

Jävla Sverige IBLAND alltså.

parsley
0

Har ni någon reklam / gratistidning där ni bor så brukar den delas ut i brevlådan så man får hem den eller finnas i ställ där man kan ta den på olika ställen t ex järnvägsstationen, busstationen, entrén till en del affärer eller i gångarna mellan affärer på köpcentrum. Vet ni vad tidningen heter så googla på den för att få en adress och maila eller ring till den.

Känns det för tidigt att börja skriva för en tidning när man är 12-14 år så skriv insändare istället eller börja blogga eller skriv om olika saker på iFokus sajter.

SchappisenWilton
0

Tack för all hjälp!!

Håller HELT klart med dig, #5, och tyvärr så är det ju faktiskt sant… Hade jag aldrig tänkt på… Aja, 2,5 år klarar man väl? Eller? :)

MVH

SchappisenWilton