Idéer flödar...
Jag sitter här i mitt liv och får idéer som jag skriver ner på lappar som jag sedan stoppar i en mapp. Nu har jag gått igenom mappen och ser att vissa idéer är brilijanta (enligt mig) och andra är direkt ner i papperskorgen.
Jag inser att jag har ett antal sketcher, med kostym, rekvisita och monologer klara. Nu gäller det bara att få idé till realitet. Där är det mycket knöckligt…
Vart går man om man vill prova sina idéer på en teaterscen? Är det ditt jag ska? Eller ska jag prova eventbolag och anpassa idéerna till den världen. Hur ska jag göra med ljus, ljud, frakt av rekvisita, marknadsföring….jaja.
Men en sak slog mig…vilken tur att jag skrev ner idéerna som bara ploppar upp i skallen på mig på prent och sparat dem. Jag hade aldrig kommit ihåg allt om jag inte hade skrivit ner dem…

Ta kontakt med dem som du tror kan vara intresserade och lycka till!
Tack
Jag tycker att det var en väldigt bra idé att skriva ner alla idéer du får! :) Kanske ska prova det själv? Får ibland heltokiga idéer som sedan glöms bort… Senare får jag ibland en känsla av att jag MÅSTE skriva någonting, det behöver inte vara någon berättelse eller något som är roligt att läsa, utan bara något, men självklart har alla bra/tokiga idéer lämnat mitt huvud, troligtvis för gott… Har funderat länge på hur man kan lösa detta, men nu har du kommit med världens bästa tips!! :)
Tack så mycket för att du skrev detta här! Tyvärr vet jag inte hur jag kan hjälpa dig… Skulle vilja, men kan inte… :( Mycket ledsen för det…
MVH
SchappisenWilton