Poesiantologi
Ta chansen att få medverka i en poesiantologi. Duodito och minbok ansvar. Deadline 1 december 2012.

Information från Bokeris hemsida
Poesi Projektet 2013
GE POESIN EN CHANS!
Skriver du Dikter och skulle vilja bli publicerad i en poesiantologi? Då har du chansen nu!
Vi söker poesi till en antologi som kommer att ges ut i samarbete mellan Minbok.nu och Bokeri.se. Urvalet kommer att göras av en redaktion bestående av representanter från Minbok.nu och Bokeri.se.
Vill du medverka?
- Sänd in max 10 Dikter
- Skriv gärna i Times New Roman, 12 punkter
- Skriv en kort presentation av dig själv
Det utgår ingen royalty för deltagandet i antologin men de publicerade författarna erhåller varsitt exemplar och får desutom möjlighet att köpa antologin till ett författarpris.
Vi behöver ditt material senast den 1 december !
Ange namn och adress och sänd ditt bidrag till: info@minbok.nu
OBS! Kommer du att vara på Bokmässan kan du prata med oss om projektet i monter D04:11. Läs mer om projektet på Minbok.nu!

Puff

Puff
Skulle vilja.
Men är så osäker på om jag kan utge mina Dikter i den.
Utan att ha gjort något av dem själva.
T,ex till mina böcker.
Vore en saftig idee.
Men jag är osäker.

Känner du dig osäker. Avstå. Det är inte säkert att dina Dikter kommer med bara för att de skickas in. Vill du spara dem till t ex ett eget projekt, så gör det. Jag tror inte att du förlorar rättigheterna till dina Dikter även om de publiceras i den antologin. Du kan förmodligen ge ut dem i din egen diktsamling också.

Jag antar att det är lättast för dem. Gör en sidbrytning för varje dikt.
Okej, tack för hjälpen :)
Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Information från Bokeris facebooklogg
Stort tack till alla poeter som skickat in sina Dikter till Poesiprojekt 2013! Vi är överväldigade över gensvaret och tackar Er för poesibidragen som flödat in.
I mitten av januari påbörjar vi läsningen och beräknar vara klara med urvalet till poesiantologin i mars.
Vi hör av oss!