Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettskrivtävlingar-stipendier
Läst 2891 ggr
parsley
0

Poesiantologi

Ta chansen att få medverka i en poesiantologi. Duodito och minbok ansvar. Deadline 1 december 2012.

http://shop.textalk.se/se/article.php?id=23438&art=13548613

parsley
0

Information från Bokeris hemsida

Poesi Projektet 2013

• Poesi Projektet 2013

GE POESIN EN CHANS!

Skriver du Dikter och skulle vilja bli publicerad i en poesiantologi? Då har du chansen nu!

Vi söker poesi till en antologi som kommer att ges ut i samarbete mellan Minbok.nu och Bokeri.se. Urvalet kommer att göras av en redaktion bestående av representanter från Minbok.nu och Bokeri.se.

Vill du medverka?

- Sänd in max 10 Dikter

- Skriv gärna i Times New Roman, 12 punkter

- Skriv en kort presentation av dig själv

Det utgår ingen royalty för deltagandet i antologin men de publicerade författarna erhåller varsitt exemplar och får desutom möjlighet att köpa antologin till ett författarpris.

Vi behöver ditt material senast den 1 december !

Ange namn och adress och sänd ditt bidrag till: info@minbok.nu

OBS! Kommer du att vara på Bokmässan kan du prata med oss om projektet i monter D04:11. Läs mer om projektet på Minbok.nu!

parsley
0

Puff

parsley
0

Puff

[Misstaget]
0

Skulle vilja.

Men är så osäker på om jag kan utge mina Dikter i den.

Utan att ha gjort något av dem själva.

T,ex till mina böcker.

Vore en saftig idee.

Men jag är osäker.

parsley
0

Känner du dig osäker. Avstå. Det är inte säkert att dina Dikter kommer med bara för att de skickas in. Vill du spara dem till t ex ett eget projekt, så gör det. Jag tror inte att du förlorar rättigheterna till dina Dikter även om de publiceras i den antologin. Du kan förmodligen ge ut dem i din egen diktsamling också.

Cordata
0

Jag undrar bara, ska man skriva dem i ett dokument och skicka in och ska alla Dikter stå med i samma dokument i så fall? :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

parsley
0

Jag antar att  det är lättast för dem. Gör en sidbrytning för varje dikt.

Cordata
0

Okej, tack för hjälpen :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

parsley
0

Information från Bokeris facebooklogg

Stort tack till alla poeter som skickat in sina Dikter till Poesiprojekt 2013! Vi är överväldigade över gensvaret och tackar Er för poesibidragen som flödat in.

I mitten av januari påbörjar vi läsningen och beräknar vara klara med urvalet till poesiantologin i mars.

Vi hör av oss!