Behöver råd, berättelse!
Hej!
Nu är det så att jag är desperat.
Jag ska skriva en ny berättelse till svenskan efter att ha (utan tillstånd) rivit ut den gamla (blev för dålig) och tiden rinner ut! :o (är rädd att inte hinna).
Jag har haft många ideer.
Men ingen av dessa faller mig i smaken eller har de monument jag vill ha.
Kan ni säga, om ni vore läsare till en story, vad skulle ni vilja läsa?
Kan vara vad som helst…

Vad tror du din lärare i skolan vill läsa? Lite halvelak fråga kanske, men tyvärr är det så att man måste anpassa sig ibland, speciellt när man går i skolan.
Vad var det som blev fel i den berättelse du kasserade?
Det är ofta bättre att försöka hitta historien man ska skriva hos sig själv än fråga vad andra vill läsa.
Jag vet inte riktigt.
De historier han har läst upp är "Att döda ett barn", "Prinsessan och mördaren", "Vågen" och något med tioåringar och vitsippor.
Jag tror att han tål det mesta, men såklart folk brukar ofta lura mig när det gäller sådant. Han har berömt mig med min förra text mycket, så jag tror att han uppskattar det mesta.
Hur menar du med att man ska anpassa sig? (Åh, det där tar jag som en utmaning!).
Man kan inte precis skriva om våldtäkter, misär med barn och BDSM ännu det får nackhåren att resa sig men det mesta mellan harmlösa djur och våldsamt detaljrikt mord känner jag att man kan skriva om.
Jag skrev förut om en kvinna som förlorade hennes man i avrättning efter att han hade dödat en annan man för att försvara dem. Kort efter hans död så började kvinnan att få hallucinationer och vanföreställningar.
I den historien blev felet att jag blandade in för mycket tankar och förklaring och för lite "action" och "go on". Det blev helt enkelt jobbigt att fortsätta till slut.
Jag hann till 7 kapitlet men sedan rev jag ut den och ersatte med denna som jag ska skriva nu.
Men jag kommer inte på något!
Har ingen idee alls!
Vad vill ni läsa om?

Jag är lite envis på den punkten att man ska skriva om sådant som man själv brinner för.
En plot-generator kanske kan vara en nödlösning
Om inte så är de åtminstone ganska underhållande.
Åh, datorn sket på sig!
Skickade innan jag var klar och skickade flera dessutom?
Kan någon snälla ta bort dem?
Vore tacksam att slippa 5 inlägg med texten "den där generatorn" :(.
Hur som helst skulle jag säga att den där generatorn var underhållande och jag tror att jag lyckades skrapa ihop en fiffig handling!
Jag håller med kommentaren ovan.
Skriv om något du brinner för. Då kan du skriva mer passion och inlevelse och ge detaljerade beskrivningar och miljöer!
Det som jag tycker är lättast när man har idétorka är att ta någt från det privata livet och skriva om.
Antingen rätt upp och ner, eller så grundar jag berättelsen i det.
Livet är en ständigt berg-o-dalbana. Det är bara att hänga med i svängarna. Stå ut med dalarna och lev livet!
http://www.tjugoattondeapril.blogg.se

Man kan använda sig av sk tio-listor för att hitta idéer eller fördjupa sina karaktärer