Att skriva om sin familj
Åsa Linderborg, som själv skrivit en hyllad Självbiografi, skriver om Anna Wahlgrens hämnd- och hatbok mot dottern Felica Feldt, vars Självbiografi publicerades i början av året.
Vad tycker ni? Är det rätt att skriva om sina anhöriga? Får barn skriva om sina föräldrar? Är det acceptabelt att föräldrar skriver om sina barn? Finns det klasskillnader? Är det mer acceptabelt att skriva om fattigdom än attackera föräldrar som har god ekonomi?
http://www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article15677281.ab
Jag tycker att det är fel att skriva om sina anhöriga.
Att lämna ut dem framför andras ögon och skicka dem vidare, om man ångrar sig kan man sedan inte ta tillbaka texten då ett handfull människor redan har den i sin bokhylla!
Sedan har inte de anhöriga chans att försvara sig, eller eventuellt bli underrättade.
Däremot tycker jag att det är spännande, särskilt med tragedier.
Jag har en stark åsikt om detta..Själv skriver jag mycket & en hel del om mina skriverier handlar just om mitt liv- min uppväxt- där då naturligtvis min familj kommer in. Tycker inte det är fel, men i vissa fall kanske man får tänka till lite extra & möjligtvis info samt rådfråga de inblandade. Eller, har jag helt fel? Bara min åsikt & tanke. Kram
jezziy*