Programvara för skrivandet?
Hej!
Jag har precis blivit medlem här på forumet och är en, förhoppningsvis, begynnande fantasyförfattare. Jag har bestämt mig att börja skriva en serie böcker (fokuserar självklart på en i taget) som handlar om samma fantasyvärld och bygga på den för att skapa en värld som är unik.
Till min hjälp använder jag mig av programet yWriter5 som är ett gratis program med möjligheter att lägga till kapitel, skriva karaktärers biografi, skapa scener och mycket mer innan jag börjar skriva det faktiskta materialet.
Saken är att jag undrar lite om någon här har provat på programet NewNovelist 3 som då är ett program man tyvärr får punga ut med 500:- kronor för. Vad jag vill veta är om det är värt det, eller om man ska förlita sig på gratis program? Med betalprogram så finns det oftast någon form av support och fortsatt uppdatering i framtiden.
Mvh,
Spännande, lycka till! :D
Angående programmen har jag ingen aning - jag kör Microsoft Word och penna-papper x)
Min blogg; http://www.nattstad.se/Varganess

Jag har inte testat programmet själv, men jag har lagt ut en fråga på fejjan, så jag återkommer.
Länk till yWriter5

I vilket fall som helst rekomenderar jag dropbox för lagring av filer
Datorer och USB-minnen kan försvinna eller gå sönder.

Jag har frågat runt ang det program som du är intresserad av och jag har inte hittat någon som använder det.
Tack för att du tog dig tid Parsley (och alla andra som svarat). Då avstår jag nog från att köpa programet.
Jag kör med Microsoft Word och Dropbox.
En mycket bra kombination, jag kan dels skriva här hemma och dels på lediga stunder på jobbet.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Finns det ingen trailversion, testversion eller liknande som du kan skaffa gratis för att testa programmet innan du köper det?
Lycka till!