Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettskrivteknik-tips
Läst 1080 ggr
Vovvie94
0

svacka...

jag har en rejäl svacka nu asså… så fort jag ska skriva kommer jag på saker jag inte gillar som måste ändras och då orkar jag inte. börjar jag läsa den från början letar jag bara fel och jag kan aldrig bestämma mig för när, var och hur saker ska utspelas!

ARRG! blir galen!Skrikandes

Farwuq
0

Så är det bara, låt det mogna.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

parsley
0

Var i processen har du fastnat?

Vovvie94
0

#2 svårt att säga.. Obestämd det är nu en twist ska komma in, men jag vet varken hur, var eller när. jag tror att mycket handlar om min egen osäkerhet…. varje gång jag ska läsa hittar jag bara massa fel, eller dåliga förklarningar som jag vill ändraObestämd

HuffePuffe
0

Det finns en övning jag deltod i när jag gick estetisk kurs på gymnasiet. Man bara låter tankarna komma, hur lustigt det än låter.

t.ex. en dag gick en tomat på banken i en kasse för att gifta sig med e ko på grönbete i stockholmstrakten där anders borg hade varit på toaletten.

Låt det bara flöda på. Sedan kan du pröva att ta ord eller mening till twisten när du hittar något som inspirerar eller kanske passar.

Krusing
0

En sak du kan göra för att få igång skrivandet igen är att tvinga dig till det. Avsätt en timma (vet inte hur mycke tid du har till ditt skrivande) varje dag till att sätta dig ner och skriva.

Vad du skriver kvittar, bara du skriver. Mata ut text på skärmen. Du behöver inte ens spara det du skrivit. Du lär dig att snabbare hitta saker att skriva och bli mer effektiv i ditt skrivande, samtidigt är det stimulerande för din fantasi.

Tänk på att man blir trött av att skriva, du blir tröttare än av att läsa och att en timma rent skrivande är väldigt jobbigt. Se det som ett motionspass för hjärnan.

Hoppas att detta kan hjälpa dig att komma över din svacka. Berätta gärna hur det går.

Lycka till!