Sommarskrivandet?
Hur går det med sommarskrivandet? Är sommaren en bra eller dålig tid för skrivande för dig? Skriver du mer eller mindre när det är sommar?
Sommaren är ingen bra skrivtid för mig. De vanliga rutinerna bryts och man ska iväg på en massa annat osv. Tröstar mig med att det kommer en höst och försöker skriva så mycket som möjligt ändå.
Det har varit ett dåligt skrivår för mig överhuvudtaget, men nu finns i alla fall lusten att skriva. Så jag skulle säga att sommaren är en bra skrivperiod för mig. Nu ska jag bara se till att det blir några bokstäver på det där pappret också…
Sommaren, precis som dem föregående tre åren har varit en dålig skrivtid för mig
Antingen kommer jag inte på någonting, och om jag nu gör det så kommer jag på massa saker, och när jag väl ska börja skriva är det fast. Sedan slutar jag bry mig och känner inte så starkt för projektet längre. Har även svårt att hålla mig till en sak och verkligen jobba på det, ska dock försöka jobba på bara en enda grej nu . . . håller tummarna för att det blir bättre efter idag.
Jag skriver och läser mer sommartid, det är vinter, höst och vår som är mitt hinder speciellt vinter och höst. Då plockas alla slädhundar fram i arbete och det inkluderar min så då är man mycket ute.
Just den här sommaren har det blivit väldigt lite skrivet, jag har helt tappat fokus… Men jag hoppas på hösten, när allt annat lugnat ned sig :) Dessutom ska jag gå en kurs i Kreativt Skrivande på distans i höst, så då måste jag ju skriva för betygens skull ;)
Min blogg; http://www.nattstad.se/Varganess
Jag måste ändra på mitt svar och säga att det blivit ovanligt mycket skrivande den här sommaren :D Tog mig mer eller mindre en vecka att skriva klart första utkastet till en novell jag jobbat på sedan minst två eller tre månader tillbaka. Känner mig sjukt taggad att jobba på den nu,
jag brukar kunna skriva mycket på sommaren för att jag tycker det är så mysigt att kunna sitta ute i solen och skriva, men eftersom sommaren uteblev i år så har det inte kunnat bli några sådana dagar :( och jag har jobbigt nog haft flera stycken perioder hela året då jag inte kunnat skriva någonting alls.
nu vill jag verkligen skriva, både på storyn jag har hållit på med i två år, och på något nytt, men fantasin som brukade finnas har tagit en paus tror jag.. :/