Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettnovell-roman
Läst 730 ggr
parsley
0

Författare och semester

Tar författare semester eller ska man skriva varje dag?

http://debutantbloggen.wordpress.com/2012/08/06/tar-en-forfatttare-semester/

Läs hur andra gör.

Vad tycker ni själva? Är skrivandet en syssla man ska hålla på med varje dag eller något man kan återvända till ibland?

Jag känner att jag helst vill skriva varje dag. Får jag inte skriva blir jag rastlös. Lämnar jag ett längre projekt så känner jag att jag tappar fokus på det och börjar glömma.

[NoOrdinaryGirl5]
0

Har jag ett projekt jag verkligen brinner för kommer jag inte kunna låta det vara någon längre tid, har dock väldigt svårt för att hålla fast vid något så när jag väl slutar kan jag inte börja igen. Känns som om författare inte skriver varje dag, men tror inte heller man tar semester, har man ett projekt så kommer man på sätt att jobba med det på olika sätt, även om man kanske inte just skriver på det.

[josefineomar]
0

Jag är ingen författare, men vill i framtiden bli och har lite projekt på gång just nu. Jag återkommer lite då och då. Det är illa, för man får inte samma lust som man har när man är inne i det. Däremot måste jag ha lugnt omkring mig, och gärna flera dagar ledighet i min ensamhet för att jag ska kunna slappna av och få lust till att skriva :) Jag borde ta semester, åka någonstans, då kan jag nog skriva! ;)