Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettskrivteknik-tips
Läst 1046 ggr
parsley
1

Skrivdagbok

Tips!

Skaffa en skrivdagbok. Runt årssiftet och inför skolstarten på hösten brukar det finnas ett stort utbud av kalendrar i affärerna. En almanacka med gott om uttymme för anteckningar kan användas både som skrivdagbok där man skriver om sitt skrivande och som dagbok för vardagliga händelser.

Vill man skriva en mer omfattande dagbok och bli hitta djupa sanningar om sig själv eller bearbeta olika händelser rekomenderas dock en vanlig anteckingsbok där man kan bre ut sig.

Har du möjlighet att besöka bokmässan i Göteborg så kolla Scandbooks monter. De brukar sälja prisvärda, inbundna anteckningsböcker. Skrivsidorna i böckerna är antingen linjerade eller blanka.

Någon som för skrivdagbok?

Jag gjorde det ett tag, men tröttnade och insåg att det räckte att försöka hålla skrivrutinerna. Att skriva i en dagbok "idag har jag följt eller inte följt mina rutiner" kändes inte så meningsfullt. En tid fungerade det att skriva och under den här tiden så blev jag förhoppningsvis medveten om hur jag fungerar som skrivande person och vilka faktorer i omvärlden som påverkar mig.