Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettevenemang-kurser-utbildningar
Läst 1454 ggr
Pelle Långlös
0

Diktsamling

Jag har just börjat skriva Dikter och skulle så småning om vilja ha den publicerad men finns det en marknad för Dikter?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

parsley
0

Det är svårt att bli publicerad poet. De stora förlagen ger ut några få diktsamlingar varje år. Det finns ett uttryck som säger "alla skriver poesi, men ingen läser". Trots att det är svårt och marknaden liten så ska man naturligtvis inte ge upp utan försöka få sina Dikter utgivna.

Även om det är svårt att få en diktsamling utgiven så finns det andra möjligheter att sprida sin poesi. Man kan t ex lägga upp sina Dikter på sajter på nätet, blogga och sprida dem till vänner via sociala medier. Det är relativt enkelt att själv trycka upp en diktsamling och sprida. Tycker man om att läsa sin poesi högt finns det olika ställen där man kan göra det.

Poesin lever och en är folklig kraft, men det är svårt att få det kommersiella genombrottet, men det finns ju några som lyckats, t ex Jenny Wrangborg, Kristian Lundberg och Johan Jönsson.

parsley
1

Länk till Brombergs poesiantologi, en dikttävling som kanske kan vara av intresse för dig.

http://brombergs.se/bocker/blablixt

Pelle Långlös
0

Jo det har jag förstått att det är svårt att få en diktsamling publicerad. Det är som du säger alla skriver men ingen läser.

Tack för länken. Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *