Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettskrivteknik-tips
Läst 743 ggr
[djurens_vän]
0

Hur ska jag fortsätta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hey nu har jag skrivit lite men det blev helt stopp nu på slutet vill ni hjälpa mig med min lilla berätelse: Okami     och kanske hjälpa mig med att förändr texten så att den blir bättre Skrattande

(stavningsfel rättar jag sen)

Fast om du får tag på en Svart Okami unge så ska du direkt skära av den huvudet och lägg en förbannelse på den! Kom nu, nu så kan vi gå till Älvdalen och prata med Danderfluff, han är den klokaste av alla älvor här! säger Exy.

Jag springer, det är mitt i natten, helt svart. Jag vänder mig om för att se vad som jagar mig, jag ser flera hundra gula ögon som stirrar på mig. Jag fortsätter att springa när jag hör en röst som ropar mitt namn.

-Ossian!

Plötsligt så känner jag hur någon tar tag i man arm och drar mig åt sidan in i en gråta.

-Ossian det är jag, Exy.

Jag hör hur alla dom där gula ögonen springer förbi gråtan. Jag började tänka på vad dom va för något medans så pratade Exy, jag hörde inte vad hon sa.

-Va? vad sa du, jag hörde inte? Frågade jag.

-Jo jag frågade: varför trollade du inte bort alla dom där Okami'na? sa Exy.

- Hmm… Jo jag har inga krafter än och jag har aldrig träffat på en Okami flock förut, kan du inte berätta mer om dom? Frågade jag, Jag har inte varit i den hära världen så länge så jag vet inte om alla vareser än. Fortsatte jag att säga.

- Jo en Okami är en varg, Okami betyder varg på Japanska. Dom har en ledare och hon heter Issun, Jag vet inte så mycket om henne men jag vet bara att hon rider på den störta Okami'n som är i flocken. Om du får chansen att ta en Okami unge så gör det! Okami'n är nästan lika som vargar bara att dom är Större, snabbare, slugare fast dom kan bli mycket tamare än en varg! Dom är vita, har vingar på fötterna och fram bena och har röda sträck vid huvudet och lite på kroppen och har äld flammor på ryggen.

- Okej, jag ska få tag i en Okami unge! Svarade jag.

Vi gick till Älvdalen och där satt Danderfluff uppe på ett tempel med en hund. När vi hade gått upp för alla trappor så stälde vi oss på knä nerdanför han stol.

- Jo käre Danderfluff, jag och min vän, Ossian, är här för att ge Ossian magiska kraffter så att han kan skydda sig mot alla farligar varelser och att bli en skiklig trollkar, men inte lika bra som dig Danderfluff. Sa Exy

- Och vem är du, Ossian? Frågade Danderfluff till Ossian.

- Jo du store Danderfluff, när jag var liten så blev jag bort förd av några banditer dom tog mig till den andra ön till höger om den här. Men när dom körde mig mot deras kung så ramlade jag av vagnen som tur var så hittade ett gammalt par mig så dom tog hem mig och när jag blev större så fick jag ta hand om deras bondgård med magiska getter, hästar, grisar och kor, sen dog dom och Alemhed sa att det fanns en bättre värld här och att jag skulle få det bättre och jag åkte det tog ett år att komma hit med en stor båt och nu är jag här. Slutade jag med ett strot leende.

- Jaha men hur gammal är du, Ossian? frågade Danderfluff.

-Jo jag är 13 år nu.

- Ja då är det ju en bra att du får din magi nu.

Sen så gick Danderfluff ner till mig han sa några konstiga ord och sen så satte han på mig ett halsband med en Okami på.

[djurens_vän]
0

- Det här halsbandet betyder att du kommer att få en flock och att du kommer att segra över Issun en vacker dag och du får aldrig ta av dig det! Säger Danderfluff när han har hängt på mig halsbandet.