Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikett: skrivtävlingar-stipendier
Läst 1645 ggr
parsley
0

Skrivtävlingar sommaren 2012

Länk med tips om skrivartävlingar sommaren 2012.

http://www.tystnad.net/2012/06/tips-skrivtavlingar-och-antologier/

anetteomelett
1

Tack för alla bra länkar och intressanta saker du skriver, glad att du håller den här sidan vid liv. Börjar bli besviken, är så få som skriver inlägg och debatterar här, kanske beror på sommaren?

Stort tack till dig och önskar dig en glad sommar!

Kram Nettan

parsley
0

Jag gör mitt bästa med sidan.

Det är synd att inte fler kommer in och skriver. Jag hoppas att de som lägger in material får ett så bra bemötande som möjligt.

Själv är jag inte så jätteförtjust i skrivartävlingar och vill helst inte ha den här sidan som en tävlingssida. Vill någon medlem ordna tävlingar så är det förstås OK.

Jämför man med de andra skrivsidorna som finns på nätet så tycker jag att den här står sig rätt bra. Vi har bra stämning och brukar kunna svara på de frågor som medlemmarna ställer. Både 1av3 och kapitel 1 har företag inom bokbranchen bakom sig, som kan hjälpa till med marknadsföring och prisvinster. Även skrivpuff med dagliga Skrivövningar har företag bakom sig.

En hel del diskussioner om skrivande förs också på Facebook. Folk som känner varandra via skrivkurser odyl snackar skrivande på "Fejjan". Alla vill inte ha Facebook eller ha den typen av kontakter där, så jag ser den här sajten lite som ett alterntiv eller komplement till Facebook också.

anetteomelett
0

Ja, det är en bra sajt och jag uppskattar allt arbete du lägger ner.

Håller med. Det är väl okej att lägga in länkar till tävlingar för de som är intresserade och jag tror vi är många som inte är med i Facebook, det bärjar gå för långt när man måste vara med där för att få diskutera och lämna inlägg på vissa sidor, som inte har med Facebook att göra över huvud taget!

Jag var inne på kapitel 1 någon gång, verkar mest vara en sajt för författare att lägga upp sina böcker.

Tycker också att stämningen är bra här, men det känns som om färre och färre både skriver egna inlägg och kommenterar. Det är tråkigt, men då blir man också extra glad när någon som du är så aktiv och håller sajten vid liv.

Du är också klok och svarar på frågor och hjälper oss när vi behöver det.

Tusen tack!

Kram Nettan

Farwuq
0

Jag läser, men det är sällan jag kommer till skott och skriva något med substans.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland