Illustrering till böcker
Jag är hobbyillustratör och vill gärna prova på om det går att få lite jobb som bokillustratör och gärna till barnböcker. Har hittat ett Förlag (nypon förlag) som ville jag skulle skicka arbetsprover, men det borde finnas flera bokförlag som man kan anmäla sitt intresse hos. Jag kom på att jag kunde fråga här på skrivlust, ni har säkert bra koll på den djungel av bokförlag som finns.
mvh sanna
jag har inga tips, men måste bara säga om du vill ha bilder att öva dej på att teckna så har jag massor!
Fast du är ju redan över grym på att teckna iof…

Jag saknar inte inspirationsbilder det fullkomligt bubblar över av det jag vill göra. Men tack - !!
:)
Du kan lägga in din auppgifter i bokdebutants länkregister.
kontakta dem på info@bokdebutant.se

Tack för tipset. Det ska jag göra.

Ska sätta mig någon av dagarna och fixa hemsida med portfolio tror jag, så mailar jag till bokdebutant sedan
Ja gör det! Det räcker med att du kan lägga upp en bild så att den som söker en illusrtatör ser vilken stil du har. Men en hemsida är förståss kanon.
Hur går det? :)
Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Jodå, jag skickade in en del portfolio till olika Förlag. Fick några svar att de lade till mitt i deras arkiv. Just nu så planerar jag en mindre utställning och ska visa upp bilder även där, Det går sakta men framåt iallafall. Däremellan så har jag ett ganska vanligt liv med jobb, familj, vänner, barn, husdjur, trädgård mm. :) Tack för din tanke !