Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettpoesi-och-dikter
Läst 1411 ggr
powerofthebass
1

lite hjälp tack

@font-face { font-family: "Cambria"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }div.Section1 { page: Section1; }

Klättrar upp för det kalla berget, under lämnar jag ett mörker.

Klättrande mot det ljuset som strålar ut värme.

Blickar nedåt, ner mot mörkret som sträcker sig upp för att dra med sig allt i sin väg.

Fortsätter resan mot ljuset klättrande mot den kalla bergsväggen . Tappar taget faller mot mörkret ljuset syns allt svagare, mörkret äter upp allt ljus runt om.

vad tycker ni?

texten handlar om?

svarar  senare på vad texen betyder för mig .

intressanrt att se vad andra tycker åsså?

Kylan tränger närmre.  Allt ljus dör ut. Faller mot marken med en kraftigtsmäll.

Smärtan tränger genom allt. Viljan att komma till ljuset, blir allt starkare.

Går mot bergsväggen igen, blickar upp mot toppen högt upp lyser ett svagt ljus.

Viljan att komma till ljuset är stark. Börjar klättra upp för väggen igen, smärtan gör sig på mind. Varje steg upp mot toppen känns och gör smärtan från fallet påmint.

Smärtan sjunker sakta ner mot det djupa mörker .  ju närmre toppen man kommer ju ,friare känner man sig . Värmen kommer återigen  och fyller en med energi så man orkar klättra mot toppen som ligger så långt bort. Varje steg känns nu lättare och toppen kommer närmare. Mörkret faller ner i djupet. Ljuset blir starkare och starkare .

Nu är toppen nära några få steg kvar. Sista stegen  till toppen känns så lätta.

Ljuset sprider sig , med värme . sittande på toppen  och blickar ut i ett ljus.

Allt kommer gå bra , nu  sittande på toppen av berget  och låta ljuset fylla mig med energi .

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

parsley
1

Texten handlar om att söka sig till ljuset, det positiva och goda trots att man varit med om svåra händelser.

powerofthebass
1

så tänkte jag när jag skrev tack för hjäpen

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_