Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettskrivteknik-tips
Läst 1679 ggr
Cordata
0

Skrivblogg

Hej, tänkte dela med mig av ett tips här;

När ni ska jobba på ett stort projekt, skapa gärna en blogg som ni har som loggbok. I den kan ni ha olika kategorier som miljöbeskrivning, karaktärer, kapitel och handling.

Det underlättar mycket innan man kommer igång ordentligt med skrivandet då man enkelt kan bläddra runt bland kategorierna och se vad man har åstadkommit. Så slipper man hålla alla personbeskrivningar i huvudet med :). Då man kommer lite längre i projektet kan man lägga ut kapitel, inledning och stycken som man har skrivit.

Jag har skapat en skrivblogg som jag har lösenordsskyddat för mitt projektarbete. Om man vill kan man såklart ha dem öppna för allmänheten med, men jag har valt att ha min för mig själv.

På devote.se kan man skapa en grundläggande blogg med lösenordsskydd, men jag antar att det fungerar på fler hemsidor med.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

parsley
0

Tusen tack för tipset! Kopierar över din text till skrivlänkar också. Hoppas det är OK.

Jag använder också "bloggarkiv" för längre projekt. Det känns tryggare än att bara ha allting på datorn eller ett litet USB-minne.

Cordata
0

#1 Det går bra. Vsg ;)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!