Någon bra bok?
Hej!
Nu är det så att jag råkar ha lite idétorka på födelsedagspresent. Har en kompis som älskar att skriva Dikter, noveller och annat. Skriva överhuvudtaget, tänkte om ni kanske har något bra tips på någon bok som kanske ger tips och idéer över hur man kan skriva noveller och Dikter och liknande?
Vet inte alls vad det finns för böcker, om det ens finns några sånna.. men tänkte att ni kanske vet någon bra bok som kan göra lite nytta?
Bör helst inte kosta över 100kr, men ge gärna tips även om dom skulle kosta lite mer! :)
Och bra att säga är väl kanske att hon är 16 år, så det inte är någon väldigt gammal bok med ett språk som man inte förstår som 16åring!
Tacksam för väldigt snabbt svar.
Visste inte vilken grupp
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
*skrev fel*
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185763063
Skriv om och om igen. Underbar kreativetsbok, som tyvärr kostar lite mer än 100 kr (114 kr på Adlibris)
http://www.bokus.com/bok/9789197759977/sa-skriver-du-romaner-och-noveller/ av Lars-Åke Augustsson. Boken har getts ut i ett antal upplagor och finns som lågprispocket. Jag tycker dock att det finns böcker om skrivande som är betydligt mer inspirerande än den.
Stephen King - Att skriva finns förhoppningsvis som storpocket för under 100 kr.
Elisabeht George - Skriv på har funnits som lågprispocket men är slutsåld. Även Julia Camerons insprirerande böcker verkar vara slutsålda på svenska. Inte heller Marcus Birro - Författarens guide till galaxen verkar finnas att få tag på om man inte hittar den begagnad.
Mitt tips får bli Stephen King - Att skriva.
Tack, det blir nog den av Stephen King. Kanske en till mig också, verkar riktigt bra! :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Stephen King - Att skriva rekomenderas. Dels handlar den om hans eget skrivande och att inte ge upp sitt skrivande och sina drömmar, utan att fortsätta trots att man blir refuserad, dels innehåller den en hel del praktiska och användbara råd som Stephen King kallar "Författarens verktygslåda".