Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettpoesi-och-dikter
Läst 5548 ggr
Moalinn
0

dikter till systrar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej!

nu är det så att jag ska vara snäll, och ge alla mina 4 (!) systrar en liten snäll dikt. Dock så är det lite problem, jag vet inte vad jag ska skriva!

Den äldsta är född 1977, nästa äldsta 1980, sen är det 1982 & 1988. Och så kommer jag 1995, så jag är ju lillasystern i den hela.

Dock är alla förutom hon född -88 halvsyskon. Men har vuxit upp med dom så mycket det gått, dom va som sagt ganska "gamla" när lilla jag kom till.

Men vad kan man skriva om? egentligen, asså. jag har ingen aning.

Behöver lite hjälp! Oskyldig

(visste inte vilken grupp)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

parsley
0

Är det dina systrar på bilden?

Mitt tips är att du sätter dig ner och spånar lite kring varje syster och skriver stödord om sådant du kommer på, t ex vad de gillar eller olika saker de har gjort.

Gillar du att inspireras av andras texter eller att utgå från dem så finns t ex Dan Anderssons "Till min syster" och Bob Dylans "Oh, sister". Förmodligen känner du till fler sångtexter på temat syster om du tänker efter.

Ett tips om det är svårt att komma på är att skriva haiku, som består av 3 rader med 5,7 resp 5 stavelser på varje rad, eller bara tre-raders Dikter. En stavelse är i allmänhet samma sak som en vokal.

Moalinn
0

ja, det är jag och mina systrar på bilden. annars hade jag nog inte laddat upp den :)

smart, ska göra det. tack!

tänkte skriva på det sättet jag brukar skriva, du kan ju se om du hittar min skrivtråd.. dom dikterna längst ner.
För det känns mer som jag, och det är det jag tycker är lättast att skriva faktiskt! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

parsley
0

#2 Jag vet ju på ett ungefär hur du brukar skriva, fortsätt med det. Har man språkkänsla och ett eget uttryckssätt så ska man hålla fast vid det. Att ha en egen språkkänsla är guld värt.

Att försöka skriva lite mer bundet kan vara en bra kreativitetsövning om man känner att man kör fast.