Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettskrivteknik-tips
Läst 2404 ggr
parsley
0

Tidningen Skriva

25 oktober kommer en ny tidning Skriva ut med sitt första nummer.

http://www.tidningenskriva.se/?action=innehall

vaanjja
0

åå, vad roligt! den har jag inte hört talas om! :) synd att tidningar ska vara et sådant otrevligt inslag i en tonårings budget, annars hade jag plockat med den efter skolan en dag. =) menmen, livet går vidare :D

parsley
0

Fråga om biblioteket kan börja prenumera på den. Bibliotekspersonalen vill säkert läsa en sådan tidning. Glad

vaanjja
0

bra idé! :D

MajaL
0

Oo, frågan är bara om man ska börja med 3 nummer eller om man ska slå till på 6 nummer direkt… Tungan ute

Någon som redan prenumererar och har nnågot att säga om tidningen?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

parsley
0

# 4 Tidningens första nummer kommer ut i slutet av oktober. Jag såg på facebook att de har ett erbjudande med anledning av bokmässan där man kan teckna sig för 3 nummer och få en av Johanna Wistrands böcker om skrivande på köpet.

Jag har tecknat mig för tre nummer. Det är flera välkända författarcoacher / skrivkurslärare som kommer att medverka.

MajaL
0

#5 Jaha, jag vill också teckna. Kanske kör på med 6nr direkt.

Den låter riktigt lovande! :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Tess86]
0

Men, vad konstigt. Det blir ju 11 kr dyrare per nummer om man tar 6 nummer istället för 3. Det brukar ju bli billigare per nummer om man tar ett större (längre) erbjudande.

MajaL
0

Ja, det har du faktiskt rätt i. Det reflekterade jag först inte över. Obestämd

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Tess86]
0

Det var lite snålt av dem. Men om man bara tar 3 nummer och sedan vill fortsätta prenumerera kanske det blir dyrare än att ta 6 nummer på en gång, man vet ju inte vad prenumerationen kostar i vanliga fall, typ fortsättningsprenumeration, det här är ju ett starterbjudande. Men det var ändå lite dåligt..

MajaL
0

Imorgon kommer första nummret. Jag skickade just in en prenumeration på 3 nummer. =)

Ska bli spännande att se. Hoppas jag får första nummret, fast jag var ju lite sent ute…

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

MajaL
1

Haha, jag har också intervjuat en av chefredaktörerna. :P

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

parsley
0

Jag fick tidningen igår och börjat läsa den. Imponerad så här långt. Den ger ett gediget intryck.

MajaL
0

Vet inte om jag får första nummret. Hoppas det, men har ännu inte fått det.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Farwuq
0

Jag har beställt nu, från och med nummer ett.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

MajaL
0

#15 Från och med nummer ett? Det har ju redan kommit?

Fast jag har inte fått den än.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Farwuq
0

Om jag nu inte såg fel, så kunde man kryssa för att prenumerationen skulle gälla bakåt.

Obestämd

MajaL
0

#16 Jaha, smart! Den lades nog till efter att jag skickade min prenumeration.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Farwuq
0

Det går säkert att skriva till dem och be att de skickar första numret i efterskott.

Glad

MajaL
0

Fått mitt första nummer nu. :)

Fast jag fick ingen faktura. Hur fick ni fakturan?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Farwuq
0

Nej, jag väntar på att få tidskriften först.

Flört

parsley
0
Farwuq
0

Nr 1 av Skriva har jag fått, men ännu ingen faktura?!

Obestämd

MajaL
0

#23 samma här.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

parsley
0

Förmodligen skickar de ut fakturan separat, många tidningar gör det. Vi får se när den dyker upp.

MajaL
1

Jag har frågat de och de skickar fakturan separat.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Amigurumigalningen
0

#2 jag tycker omså det är synd att man inte har några pengar som fjortonåring, menmen. ALDRIG ALDRIG ALDRIG att jag frågar min bibliotekarie. Han är helt skum k huvudet och typ förföljer mig eller nåt. Och inte nog med det skriker han över hela biblioteket når man frågar något… Man blir ju något galen av hans små utbrott också… Han borde verkligen inte fÅ va bibliotekarie så som han beter sig utöveer det jag skrivit

Farwuq
0

Någonstans måste samhället placera sina galna, nu har ni råkat att få en av dem.

Rynkar på näsanFlört

Förr fanns det stora slutna anstalter för sådana som honom, men de är till största delen borta numera.

Flört

Amigurumigalningen
0

#28 ja det är synd att det inte finns några sådana kvar som han kunde vara på. Först jobbade han på min skola men fick sluta av en andledning jag inte vill ta upp här och sedan flyttar han till ett bibliotek jag måste åka till medans det somras närmast mig har stängt, sedan när de öppnar iden börjar han jobba där i stället…. Han gjorde typ så att vår rektor stängde skolbibliotekt

parsley
0

#27-28 Skicka ett mail till biblioteket och be att de prenumenerar på tidningen eller passa på när det är någon annan bibliotekarie där.

Amigurumigalningen
0

#30 måste nog göra det, för jag ska läsa den där tidningen. Får väl bita i det sura äpplet och fråga honom om ingen annan skulle vara där… Om han nu är villig att prata med mig då han under mitt senaste besök kom på att jag inte gillar honom, och innan var jag typ han favorit besökare för att van "kände" mig