Texttävling 1av3
Sajten 1av3 inbjuder till en tävling tillsammans med Vulkan. Skriv en valfri text som innehåller orden isbjörn och eltandborste och skicka in senast den 30 november. Max 17.000 tecken inkl mellanslag. Har du ett ordbehandlingsprogram som inte räknar mellanslag utan bara ord och tecken kan du räkna ut antalet tecken inkl mellanslag på följande sätt
Antal tecken + antalet ord - 1 = antalet tecken inkl mellanslag, eftersom det finns ett mellanslag efter varje ord, utom det sista.
http://1av3.se/profiles/blogs/bli-utgiven?xg_source=activity
Nåt i min smak! Tack, Parsley!

Jag har i princip en text som jag kan använda, med några mindre förändringar. Tyvärr är jag lite skeptisk mot Linda Skugge i juryn. Det känns inte som vi är på samma våglängd riktigt. 
Hur många bidrag som kommer in och hur stor chans det är att bli publicerad är ju omöjligt att veta på förhand. Pupills e-boksantologi annonserades också via 1av3 och den innehåller inte så många texter. ICA-kuriens novelltävling där Linda Skugge också är inblandad får in omkring 1000 bidrag tror jag. Å andra sidan så är ICA-kuriren en tidning med många läsare.
Uppdaterar mig själv: ICA-kuriren fick in ca 700 bidrag till sin novelltävling.
Spännande!
#2 Varför känner du så kring henne?

Linde Skugge är duktig som feministisk debattör och skicklig på att föra fram olika könsrollsfrågor. Samtidigt så har hon en "kan jag så kan minsann alla andra också"-attityd.
För ett par år sedan så skrev hon krönika om en rockkonsert hon varit på är hon klagade på att alla i publiken var tjockare än henne. "Kan jag hålla mig smal, så kan alla andra också göra det". Ibland är det för mycket jag i hennes texter. Hon har eller har haft en frågespalt i ICA-kuriren riktad mot ungdomar. I en del svar handlar det mest om hur jag dvs Linda Skugge hade det som tonåring. Hon möter inte alltid frågeställaren på rätt nivå, tycker jag.
#4 Oj, jaha.

Lyxproblem?
Jag har två användbara berättelser. Den ena ligger på is just nu. Den skulle kunna fungera med en lätt bearbetning, men jag vet inte om jag har lust att röra vid den, eftersom den är så känslosam.
Den andra är mer teknisk i berättandet, men halvfärdig och 14000 tecken lång. Ska jag skriva färdigt den som tänkt så behöver jag Redigera ner den ordenligt om den inte ska bli för lång.