Ingen inspiration
Vad brukar ni göra när ni inte ens har någon större lust att skriva och orken och inspirationen inte är där?
Jag har en påbörjad bok jag har massa idéer för men känner ingen ork att skriva för tillfället. Några tips om hur jag kan ta mig i kragen och börja skriva ner alla idéer?

Har du idéer så sätt dig ner och skriv dem. Använd lösa (post-it) lappar om det passar. Flödesskriv i en anteckningsbok eller i ett nytt dokument i datorn. Släpp kraven skriv bara det som faller dig in.
Sätt av en bestämd tid och koncentrera dig på ditt projekt, t ex 40 minuter. Tillåt dig inte att göra något annat under den stunden. Skriv ett Synopsis. Rita upp händelseförloppet på en tidslinje och notera vilka scener som kan passa in.
Har du svårt att koncentera dig hemma gå och sätt dig någon annanstans, t ex café eller bibliotek. Tillåt dig inte att gå därifrån förrän du skrivit en viss tid eller ett visst antal sidor. Strunta i kvaliteten på det du skriver. Huvudsaken är att du skriver.
Har du scener så har du något att utgå från när du ska skriva vidare, även om du bara har några rader om varje scen.
Klä på dig, dra ut i skogen med papper och penna och sätt dig på ett högt berg, slut ögonen, andas djupt, öppna ögonen fatta pennan och skriiiiiiv!
Iallafall jag får liksom lite friare tankar när jag är i naturen och gärna högt uppe någonstans!
Många Goa Kramar
Annisangel
Parsley - Tack! Jag borde nog ta mig någon annanstans, kanske biblioteket, där det finns mindre störningsmoment än hemma!
Annisangel - Jag gillar idén om att gå ut och leta inspiration i naturen. Jag längtar tills det blir vinter, när snön kommer brukar jag få inspiration :)
#3 Ja, vinterlandskap är mysigt! Längtar också! =)
Många Goa Kramar
Annisangel