Vart tänker du bäst?
Hej!
Finns säkert redan en sådan här tråd, men var lat och orkade inte leta, så jag gör en ny :)
Som rubriken lyder, vart tänker du bäst?
Vart får du flest av dina idéer? Är det när du lyssnar på musik, när du är bland folk, när du ska sova eller vart då? :)
Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv
R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.
"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"
Jag själv tänker bäst när jag är ensam, i ett litet rum (som badrummet/duschen) eller när jag går själv ute, även i bilen tänker jag bra 
Det ska gärna vara kväll och alla ska ha lagt sig. Då flödar mina tankar som aldrig förr 
Faktum är att jag brukar sitta inne i badrummet och skriva mina berättelser 
R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.
"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"
Jag skriver alltid på mina böcker/läxor/osv när jag det är mörkt, och egentligen dags att sova. Då sitter jag gärna och skriver och klottrar på det som dyker upp i huvudet.
Däremot får jag alltid mina bästa idéer i duschen! 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#2 Haha, då tror jag att vi är ganska lika, ganska mörkt och när man är ensam :D
Ideerna kommer när de känner för det, men finslipning är perfekt på kvällen i sängen eller själv på terrassen över ett glas vin. Då formas lösryckta tankar till meningar och scener som aldrig förr!
I skogen. När jag går eller tar en löprunda och känner dofterna från naturen och njuter av allt jag ser i naturen.
Jag tänker bäst, som du, i badrummet/duschen, väldigt bra.. dock jobbigt att skriva när man duschar ;)
Men när jag lyssnar på musik och är ensam, oftast innan jag ska sova så ploppar det upp en massa texter osv i min lilla hjärna :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Verkar som om de flesta här tänker bäst när de är ensamma :) jag är likadan, är jag ensam med mina tankar brukar de flyga friare. Speciellt när jag är ute o går eller reser kan jag komma på historier. Liksom, har både jag och karaktären i historien ett mål blir det lättare att sätta sig in i karaktärens situation och skapa ett scenario kring den.
Idéerna kommer när som, därför har jag nu skickat efter en diktafon som jag kan bära med mig lite varstans.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Jag får så otroligt mycket idéer och framför allt inspiration av vinter, höst, regn, snöflingor, vargar, vinterklädda skogar och dylikt. Det blir mycket skrivande under dessa årstider :)
Är det bara jag som också får inspiration av en speciell vän/vänner? Jag har en vän som inte alls är skrivintresserad, hon läser inte ens speciellt mycket, men hon och jag sitter ofta och bollar idéer fram och tillbaka.
jag har också en vän som oftast är med mig och bollar idéer osv.. fast han sjunger själv så han vill att jag ska skriva en låt, otroligt svårt bara :p
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Då jag är ute och går med hunden på kvällarna då det är rätt mörkt på samma gång jag lyssnar på musik! :)
I give you all my love, rabbits...<3
Mina ideer kommer till mig mest när jag går ute själv (går hem från skolan eller till någon kompis etc), helst ska jag ha musik i öronen, musik som har en text med ett tungt innehåll. Jag lever mig in i texten, tänker på min omgivning, färger, väder, personer, bilar, cyklar och låter bara min fantasi sätte ihop vackra texter i huvudet, som jag sedan utvecklar på papper eller dator.
- När jag är ensam hemma.
- Sitter framför skrivmaskinen.
- Helst är det tyst runt om.
- Kanske ett ljus som hänger från taket ovanför maskinen är tänt.
- Regn ute.
- Sitter på pinnstolen med fårfäll över.
- Tidig eftermiddag.
Då flyter det oftast på ganska bra. :)
Kan få ideér när som helst annars. Men de utvecklas oftast inte helt för än jag sitter i ovan beskrivna miljö.

När jag ligger i sängen på kvällarna. Då flyger tankarna omkring!