Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettskrivteknik-tips
Läst 642 ggr
MajaL
1

Trodde man hade slutat

Trodde man hade slutat tillverka skrivmaskiner. Men vad i all sin dar är då detta?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

parsley
0

Ibland får jag idéer om att börja skriva på skrivmaskin. Jag är så gammal att jag gjort det!

Fördelar: det som skrivs blir förhoppningsvis genomtänkt. Inget internet som distraherar eller hänger sig. Inga dokument som försvinner i cyberrymden. Känslan av att behärska något. Inga USB-minnen försvinner. Känslan att vara udda.

Nackdelar: Svårigheten att Redigera och ändra något. Det går åt en massa papper. En skrivmaskin väger mer än en bärbar dator.

MajaL
0

#1 Nej, inte svårt att ändra, tip-ex vet du, det är bra grejor det. ;)

Finns bärbara skrivmaskiner också.

Jag kör på märket Royal. Har en stor kluns ("stationär") på ca 25-30kg skulle jag tippa.

Sedan har jag nu hittat en liten bärbar Royal som jag ska köpa. För att kunna ta den med mig. :)

Man kopplar bort allt. Man kan bara knäppa av telefonen, sen är allt tyst. Då är det bara man själv och maskinen. Det enda som hört är naturen utanför fönstret och maskinens typarmars härliga slag mot pappret. Ibland ett härligt "pling" av klockan på maskinens rygg.

Jag älskar det. Att få vårda maskinen är också en del av kakan. Den blir en samarbetspartner som man vårdar ömt. :)

Jag älskar maskinskrivande, men jag skulle nog ha svårt att överge Royal för en sån nytillverkad mojäng.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se