Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikett: skrivteknik-tips
Läst 837 ggr
powerofthebass
0

tolknings hjälp !!

jag skapar min egen tid jag skapar mina egna vägar. jag väljer vilka stigar jag följer. det kommer alltid att finnas någon väg att vandra på. Man väljer  vilken väg man ska ta. Motgångarna kommer mötas och bekämpas i glädje och sorg. Jag kommer att lyckas det kommer att gå Tro på sig själv och hitta lyckan genom att se se det ljusa i mörkret det är sann styrka.

kanse inte bästa svenskan men jag lägger upp den ändå

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

parsley
0

Vill du ha hjälp att tolka texten så du får en uppfattning om vad andra tycker om den?

Jag uppfattar texten så här:

ag skapar min egen tid jag skapar mina egna vägar = en person som tar ansvar för sig själv och gör det den finner rätt

jag väljer vilka stigar jag följer = en person som själv väljer vilken väg den ska vandra och inte bara gör som andra säger eller härmar andra

det kommer alltid att finnas någon väg att vandra på = någon form av förvissning och framtidstrod

Man väljer  vilken väg man ska ta = man har möjlighet att välja och påverka sitt öde

Motgångarna kommer mötas och bekämpas i glädje och sorg = motgångar är en del av livet, men de är inte oövervinnerliga

Jag kommer att lyckas det kommer att gå = tillförsikt

Tro på sig själv och hitta lyckan genom att se se det ljusa i mörkret det är sann styrka = insikt, man vet en del om livet, livsvisdom

powerofthebass
0

tack så mycket för hjälpen

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_