Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettnovell-roman
Läst 1280 ggr
MajaL
0

Ska ansökasöka

Ska ansöka till en skrivarlinje. Glad

Man ska skicka in ett textprov på max en A4. J>obbigt, tycker det är lite!

Har en novell som är på dryga 2 A4. Den är grymt bra om jag får säga det själv. Men den är ju för lång. Rynkar på näsan

Sitter och grunnar på om jag ska skriva något nytt eller hur jag riktigt ska göra…

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

parsley
0

Jag har frågat  en lärare som undervisar på folkhögskola vad de tittar på när det gäller ansökningar till skrivkurser. Till de kurser den här personen håller i ska man dels bifoga ett skriftligt prov på hur man skriver, dels ett personligt brev, där man berättar hur man ser på sitt skrivande. Den här läraren la stor vikt vid det personliga brevet, eftersom brevet berättar mycket om hur villig man är på att satsa på sitt skrivande och detta är betydelsefullt när det gäller en årslång kurs. Skriver man inte "perfekt" från början så kan hantverket förbättras, men saknar man motivation, så kanske man inte har på en årslång kurs att göra.

PM:a gärna texten till mig, om du vill att någon läser. Jag är ingen expert, men du kan åtminstone få en åsikt, innan du skickar in.

MajaL
0

Ja, det är personligt brev som ska med hit också.

Tack. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

MajaL
0

#1 Just det, jag skickar gärna mitt personliga brev till dig. Om det går bra? :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

parsley
0

Det går alldeles utmärkt. Jag läser både ditt textprov och ditt personliga brev om du vill, eller bara en av texterna, om det passar dig bättre.

Har du en grymt bra novell på två sidor så förstår nog skrivkursläraren att den är grymt bra även om den bara för läsa inledningen.

MajaL
0

#4 ja, jag funderade på att skicka en bit av den. Tror jag testar det. Typsnittet, bör det vara 12p eller 10p? Den är längre på 12p.

Skickar det personliga brevet nu. :)

Kanske lagt för lite vikt på vad jag vill uppnå, kanske det även är för långt.

Ja, vi får se vad du tycker. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se