National writing month
Skriv en roman under november månad. Arrangemanget är internationellt och brukar locka en hel del deltagare.
Någon gång ska jag försöka mig på det, men troligen inte i år, känner att jag måste få lite mer flyt i mitt skrivande innan jag försöker mig på det. Fast det är nog en bra hjälp om man verkligen vill komma igång och skriva.
hur ska man hinna skriva en roman på en månad? Crazy! :D

50.000 ord / 30 dagar = 1667 ord per dag, vilket är nästan 5 sidor om man skriver i ett ordbehandlingsprogram med times new roman storlek 12 och 1.5 radavstånd. Föredrar du att skriva med enkelt radavstånd blir det nästan 3 sidor.
#3 oj, ja, så blir det! man är nog full med sprudlande idéer då, eller har mycket fritid :) men det låter kul!
Skulle gärna köra på, men jag förstår det som att man måste skriva på engelska, och det är jag inte så sugen på. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#5 Man får skriva på vilket språk man vill 
Från nanowrimos hemsida:
"You can write novels in any language you like. Our validator doesn't handle non-Latin characters sets, sadly, so there may be an issue with becoming an official winner. But this is just icing on the NaNoWriMo cake, and we encourage you to write in whatever language is most comfortable for you." [http://www.nanowrimo.org/eng/node/402734]
#6 Åhhh! Kan inte ha kollat tillräckligt noga. Isåfall ska jag köra på, helt klart!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?