Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettskrivteknik-tips
Läst 889 ggr
parsley
0

Skrivsommaren 2011

Hur har skrivsommaren varit för er? Har det gått bra att skriva eller har sommaren handlat om en massa andra måsten?

Det har varit blandat för mig. En del skrivet, en hel del andra måsten, som tagit fokus från skrivandet. Hoppas verkligen att jag hittar tillbaka till koncentration och motivation nu inför hösten.

Har plockat ut Dikter till Brombergs poesiantologi. Det innebar att jag fick rata nästan allt jag skrivit och lite till. Att "kassera" så mycket text kändes inte bra. Kanske tänkte jag fel. Jag borde kanske vara stolt och glad över att jag hade mycket att välja på istället för att känna "dåligt, duger inte, inte tillräckligt bra, osv".

bea28
0

Jag tycker definitivt att du ska vara stolt över att du har mycket att välja bland. Och man måste ju vaska mycket sand för några få guldkorn.. Flört

Mitt egna skrivande har hamnat på efterkälken. Har läst mer och fyllt på "inspirationsförråden" istället för att faktiskt vara produktiv. Har inte skrivit något alls. Nu har jag inget skrivprogram på datorn heller, så det gör inte saken lättare.

Nu i höst ska jag dock ta i tu med skrivartorkan. Som projektarbete kommer jag och två andra tjejer i min klass förmodligen skriva texter tillsammans och trycka upp det i en bok. Så det ser jag verkligen fram emot! Glad

Moalinn
0

Det har varit denna sommaren som jag har skrivit mest på, om jag skulle räkna (men det orkar  jag ju inte) så skulle det säkert bli upp mot 30 - 40 Dikter under sommarlovet nu. och mer hoppas jag det kommer bli :)

Fast inspirationen har hunnit försvinna lite nu eftersom att jag har skrivit så mycket, inspirationen har varit på topp under lovet men nu efter att det blivit så mycket så märker jag att det bara blir samma hela tiden. Får lägga det på hyllan lite och komma tillbaka när jag känner att jag verkligen vet vad jag ska skriva och inte bara sitta och försöka tränga fram något för att jag känner att jag "måste" :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Zorita]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sommaren har varit relativt tråkig skrivmässigt. Eller tja, det kunde definitivt vara värre. Har mest gått igenom min bok som blev färdigskriven i våras, korrekturläst och skrivit om där det behövts.

Lite skrivande, mycket korrigerande och lyssnande på kritik från testläsarna. Jag ser fram emot hösten när jag förhoppningsvis kan börja på allvar på bok nr 2 som jag nästan har redo i huvudet.