Vilka verktyg?
Vilket eller vilka skrivverktyg använder du? Vilka använder du helst? Tänker på penna, dator eller dyl.

Numera är det praktiskt taget alltid datorn när man skall skriva något. Pennor använder jag för andra syften
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Blyertspenna och papper vilken dag som helst om det gäller skönlitterära texter. Jag är visserligen inte så bra på att skriva snabbt, men skrivandet känns mer levande och närvarande när jag skriver med det än med datorn. Dessutom är det mycket lättare att dra med sig ett block och en penna och ett sudd överallt än att dra med sig en dator.
En annan fördel är att det tvinger mig att korrekturläsa min text helt automatiskt i och med att jag renskriver på datorn.
Om det är faktatexter det handlar om skriver jag helst direkt i datorn, då det är mycket viktigare att kunna ändra formuleringar, ordning och sånt där.
Själv kör jag helst på fjäderpenna + bläck eller skrivmaskin.

Tidigare skrev jag med blyertspenna och block, men det blev alltid stora inramade partier med en pil till någon annan stans i texten, det är mycket lättare på datorn, det är bara att klippa och klistra. Att dra med sig ett block överallt är inget för mig, jag är mest kreativ hemma framför tangentbordet.
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
#4 jag håller med! större projekt gör jag bäst framför datorn.
men små Dikter eller minitexter kan funka på papper, dock har jag en handstil som en kratta om jag inte anstränger mig…
Mitt problem är väl att jag har inget tålamod att sitta framför datorn, efter en kvart börjar det surra i huvudet och jag bli trött… önskar att jag orkade sitta längre bitar i taget. när jag var typ 12 kunde jag sitta och skriva fyra timmar i sträck framför datorn. oj oj, det kanske är bättre som det är nu. ;)
Skriver "kladden" med fjäderpennan och bläck och renskriver på skrivmaskinen.
Är ingen bra "datorskrivare".
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har en dator som enbart skrivs på, inget surfande förutom faktasökning osv. Den är mitt favoritverktyg. Annars block och bläckpenna, helst svart, som åker fram om jag känner för att skriva lite för hand eller bara vill klottra ner lite tankar.

Flödesskriver helst i anteckningsblok format A5 med hårda pärmar och sprialrygg med stiftpenna 0.7 mm. Tunnare blystift går av och jag blir kladdig om fingrarna om jag använder tusch. Kulspetspennor går för trögt att skriva med. Helst skulle jag vilja ha anteckningsblock med rutpapper, men det verkar bara finnas hos Moleskin och Moleskin är alldeles för dyra för att jag ska kunna köpa dem.
Renskriver på dator.