Hur sparar ni era texter?
Är ni rädda om det ni skrivit? Hur sparar ni era texter?
Jag har använt mig av "webarkiv" via en bloggleverantör. Det jag har skrivit har sparats som blogginlägg. Ordning och reda, tryggt och säkert, minimal adminstration och låg kostnad / gratis, trodde jag. Ingen bärbar dator som kan bli stulen och inget USB-minne att tappa bort. Allt kändes fint tills bloggen en dag inte fungerade. Några nervösa timmar var jag utan mina texter. Det kändes inte bra. Den obehagliga känslan fick mig att undra om jag kanske skulle vara lite mer försiktig med mina texter och spara dem lite noggrannare.

Jag är mycket rädd om det jag skriver, men är för lat för att spara det någon annanstans än på min dator… Och det har jag fått ångra många gånger.

Fick tips om dropbox som är ett slags webarkiv. Tjänsten presenteras med en pedagogisk informationsfilm som bl a innehåller en giraff.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Hej på er, back in bussiness, min sida, Ateism iFokus (kolla den!
) har tagit mycket tid men nu känner jag att jag kan kika in lite här emellanåt.
Dropbox är bra! Där kan man också dela filer med andra, lite större filer som kanske inte skulle gå att skicka över mail. Hur bra som helst.
Gällande sakfrågan så avänder jag aldrig USB minne för att spara texter, jag blev av med en väldigt viktig text den vägen. Inte så kul. Jag är lite teknikpessimist, jag tror att man ska hålla sig till det fysiska så länge man kan. Det kan man i de flesta fall lita på. Därför skriver jag oftast för hand på vanligt papper, jag tycker dessutom att det är mer inspirerande, det känns så typiskt att skriva på dator med stavningskontroll.
Så tänker jag.