Snabt svar till bokrecension!
Det kanske är fel sajt jag lägger in det här på, men jag har inte fått något svar på andra sajter jag lagt in det här på.
Jag ska lämna in en bokrecension på engelska och nu undrar jag om någon vill läsa igen den här och kommentera om jag kan förbättra något
tack på förhand!
The book is about fifteen-and-a-half year old Charlie, who is in her last year at school.
One night on a party Charlie drinks too much and she don´t remember how the evening ends.
When her memory finally comes back to her, her world turns up side down. She´s terrified, and she suspects that she´s pregnant.
Cry, baby is a intresting book that gives you an insight in a teenage life.
The book is exciting and i was always curious on what would happen next.
One example on a exciting moment in the book is when Charlie´s mum figure out that Charlie´s pregnant.
"Whell" She says. "have you someting you ought to tell me?"
Whished for an earthquake or a thunderbolt, but it didn´t happen.´
I promise that bouth Charlie´s and my hart pounded as much, and that is one example on how Jill Atkins make the story interesting and excitning.
The book was written like a diary, and it didn´t felt like the book was ment to be a book. Just a diary. It contained lots of abbrevations and short phrases, so that made the book a bit stiff. I also missed the "story-feeling" that the book didn´t have because of that, so that was a minus, but in general it was a good, excitning and interesting book.
I didn´t find any special message in the book, but i got a instructive insight in a pregnant fifteen year old´s life.
I would recommend this book to my friends, and I think that Jill Atkins made a good job writing it.
sannaisaksen.blogg.se
Jag tycker den var bra :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack :) någon annan som tycker något annat?
sannaisaksen.blogg.se

Visst har du kommit till rätt forum! :D Tror inte att det finns något mer rätt forum faktiskt :)
Jag tycker att sammanfattningen av boken blev jättebra. Kortfattad och detaljrik, utan att avslöja för mycket. Indragen och styckesindelningarna är helt perfekta.
Sen i den andra delen av recensionen finns det en del saker du bör fundera över.
(Orden i fetstil är felstavade ord som jag rättat)
I promise that both Charlie´s and my heart pounded as much, and that is one example on how Jill Atkins makes/made (vilken tidsform vill du ha här?) the story interesting and excitning.
För mig blir meningen lite felformulerad. Att du tycker det är spännande är inte ett sätt av författaren att skapa en spännande bok. Förklara mer vad som får dig att tycka boken är spännande! Är det sättet författaren bygger upp historien? Är det för att man följer allt ur Charlies perspektiv? Är det för att det blir stora konsekvenser om mamman får reda på att hennes dotter är gravid? Vad är det i just den här boken som gör att du får hjärtklappning?
The book was written like a diary, and it didn´t felt like the book was ment to be a book. Just a diary.
Den här meningen går också att formulera om. Du använder book tre gånger i samma mening vilket kan kännas upprepande.
Ett exempel:
Everything is written from Charlie's perspective, just like a diary. It almost felt like it wasn't meant to be a novel at all; but simply a diary, hidden under Charlies bed.
Detta är bara ett exempel så skriv något eget. Kopierar du rakt av finns det risk för att din lärare hittar den här sidan på nätet ;)
I didn´t find any special message in the book, but I (Du MÅSTE vara noggrann med att sätta ut stora I'n!) got an instructive insight in a pregnant fifteen year old´s life.
Här kan du också utveckla jättemycket! Vad är det som gör att du får en lärorik inblick i en gravids flickas liv? Är det för att man får reda på Charlies alla känslor? Är det för att beskrivningarna av hennes liv känns trovärdiga? Är karaktärerna trovärdiga?
Jag hoppas att du inte tycker att jag gått för hårt fram, det är alltid svårt att veta om man "korsar linjen" eller inte när man ger kosntruktiv kritik.. om du på något sätt tagit illa upp ber jag om ursäkt.
Ha en bra kväll!
Kramar Bea
#3 Tack så jätte mycket! det var precis sånna här saker/förbättringar jag ville höra
STORT tack!
sannaisaksen.blogg.se

#4 Roligt att höra, och varsågod! :) Du kan ju alltid lägga ut den ändrade versionen här sen också :)