Lite dikter
Jag skriver Dikter för att jag gillar det och för att det är skönt att bara skriva det som jag har på hjärtat så alla dessa Dikter är från mina egna tankar..
---------------------------------------------------
Jag gick fel väg
Klarar inte att vända tillbaka
Vill så gärna, men kan inte
Orkar inte kämpa längre
Ger upp
Vad händer om jag tar mitt liv?
Vill inte leva längre men tänk om det blir fel, om jag bara skadar mig själv och inte lyckas ta livet av mig?
Om jag tog mitt liv, skulle mina vänner och familj sakna mig då?
Så många obesvarade frågor
Frågor som inte borde besvaras
Frågor som inte borde ställas
--------------------------------------------------------
Varför ska livet vara så jobbigt?
Vart kommer detta leda mig om jag ger upp?
Tanken på att ta steget från taket och bara försvinna från livet är lockande,men vågar jag?
Hur blir det sen?Vart kommer man?
Tänk om man fortfarande kan tänka när man har tagit sitt liv eller dött då kan ske jag ångrar mig.
Jag vill inte leva längre.
Jag vill slippa detta.
Men det är så många som inte vill släppa taget om mig vad kommer hända jag vill veta .
---------------------------------------------------------
En dikt som jag skrev till min förra häst:
_Varm, blir jag när jag tänker på dig… En kort stund fanns du här… Lycka, var det att få se dig.. Lycka, var det att var att känna dina andetag… Du, är perfekt men det är inte jag. Du är underbar och lycklig och jag sorgsen och ångestfylld.. Borta är vår tid… Livet måste gå vidare.. Inget känns som förr…Mitt värkande hjärta sträcker sig efter ditt. Du gjorde mig glad men jag är inte värd dig.._
-----------------------------------
Nå vad tycker ni?

Så många obesvarade frågor
Frågor som inte borde besvaras
Frågor som inte borde ställas
Vi har alla "förbjudna" tankar ibland och det stycket sammanfattade nog det många tänkt. Riktigt bra formulerat och skrivet.