Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettskrivteknik-tips
Läst 787 ggr
DwarfNome
0

Bara går inte!

Hej! Jag har en storyline i mitt huvud som jag vill göra till en längre oneshot, men jag har haft en lång Skrivkramp och det känns svårt att göra comeback. Jag ligger ofta och tänker på denna röda tråd på kvällarna/nätterna och tänker "Imorgon…..då börjar jag skriva!" Men sedan när jag faktiskt sätter mig med ett dokument så är det helt tomt. Jag förstår inte, jag brukade vara världens skrivmaskin innan, men det funkar inte! Kliar i händer och huvud för att få börja, men jag blir så frustrerad! Tänker göra mer försök att väcka mitt författar-sinne ikväll, men tips och råd är mycket välkommna!

Tack för att ni läste!

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.

DwarfNome
0

Jag läste igenom några av mina gångna verk för vad som verkade vara miljonte gången. Då kom jag på hur kul jag hade när jag skrev, och allt bara kom tillbaks till mig! När jag satte mig och skulle skriva igen så flöt orden lika fint som en flod! Tror att nu när jag skrivit ner mina problem så hjälpte det mycket med. Förvänta er en skrivtråd från mig med ett stycke snart!

parsley
0

Kul att du kom igång! Glad

Ett tips att komma igång kan vara att flödesskriva, bara skriva utan att bry sig om hur det blir och kanske även att skriva för hand istället för på datorn. Jag tycker det är lättare att flödesskriva för hand i en anteckningsbok än i datorn. Skriver jag på datorn vill jag gärna att det ska bli rätt och "snyggt" från början.

Har man en historia och börjar skriva den rätt upp och ner utan prestationskrav så kan man känna hur historien växer fram samtidigt som man får något att utgå från. Det är bättre att ha en text att utgå ifrån än ingen text alls.

Personligen så tror jag att man närmar sig historien på ett annat sätt när man skriver den och inte bara tänker den, även om man "bara flödesskriver" och inte skriver korrekt och perfekt från början.

Ha "det är kul att skriva" som ditt mantra och tänk "det är kul att skriva" innan du sätter igång.

bea28
0

#1 Vad härligt att du hittade tillbaka till glädjen! För det är nog det man inte ska glömma bort: anledningen till att man skriver är ju för att man tycker det är roligt!

Jag ser fram emot din skrivtråd, ska bli intressant att läsa :)

[Morfalum]
0

Ja kör hårt, det ser vi fram emot!

DwarfNome
0

Tack så mycket för svaren allihop! Har skrivit av mig lite kladd nu, ska börja på riktigt snarast!