Det är kul att bo på internat?
Jag bodde tre år på en internatskola med 95% tjejer.
Alla blev typ lesbiska av frustration efter nått år..
Så:
Man har inget privatliv alls.
Det är sällan man sover ensam i sin 90-säng. (folk har en tendens att inte orka gå tillbaka till sina rum)
Nödvändigt vetande; Man KAN sova fyra personer i en 90-säng och det får plats två och en halv kille i min hundbur.
I brist på kanaler är Hem till gården helt plötsligt ett väldigt intressant program, likaså Melrose place och Glamour. Har man riktig otur börjar man fastna för Ordjakten oxå.
Man kan ha med sig vovven nästan överallt.
Det är ca 50 meter till skolan, vilket är positivt om det råkar vara minusgrader ute.
Vovven får många hundkompisar. (även om vissa leonbergerar verkar tro att han är en katt)
Man blir förföljd av illvilliga securitassar nattetid som lyser på en med ficklampan. (huu)
Med 95% tjejer kring sig dagligen har umgänget en tendens att bli lite stört. Nya läggningar kan upptäckas och konstiga idéer om vad som är normalt kan växa fram, på gott och ont för framtiden..
Sedan flickvännen i rummet bredvid har skaffat pojkvän får man lära sig olika strategier att kidnappa henne utan att han märker något.
Man kan ha nutellaorgier utan att mamma behöver få choklad överallt i lägenheten.
Man kan inte låta bli dåliga ovanor -som tex rökning.
Antingen sover man för mycket eller för lite. Eller ingenting alls.
Man kan bli lite trött på de två affärerna som finns -Bellas hörna (tygaffär) och Ica.
Eftersom tjejer egentligen är onda, listiga varelser blir det lätt intriger om ingenting.
Man blir lätt överhettad, då man kan basta hur mycket man vill.
Skolan tycker om att ordna knepiga aktiviteter, som tex pulkarace och övernattning under bar himmel i oktober så man får frost i näsan.
Lärare Håkan tycker det är kul att ta med oss till konstiga sekter där de försöker skjuta oss med gevär. Jag tror Håkan har någon hemlig väldigt knepig läggning.
Han har också en magisk sten som försöker döda honom. (detta är han mkt övertygad om)
Det kan vara genom en näckrosattack under vattnet eller självmordsbenägna rådjur t.ex..
Stenen har också lockat till sig ilskna spöken som kastat sönder allt hans porslin när han var i sommarstugan. Stackars Håkan fick sova med geväret och lampan tänd..
Men det mest märkliga var när han hittade stenen;
Håkan var ute och campade med ett gäng andra och under natten kom det konstiga varelser (enligt hans uppfattning omkring 2,5 meter långa),
dessa hade kommit från skogen och sedan gått runt hans tält några varv och stönat.
Det var dock bara Håkan utav 12 personer som hörde och såg detta.
På morgonen låg stenen där och var glödhet. Självklart var han då tvungen att ta med sig den..
Men vaddå? Det händer väl alla någon gång? Eller så händer sånt bara Håkan.. :)
Man behövde inte träna där, för man fick jättemycket magmuskler av allt skrattande. För det är nog det mest vettiga vi gorde där.
Skrattade. Jämt. Åt allt och ingenting
Medarbetare på Misshandel iFokus
/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

:)
En blivande romanidé?

Haha! Ja, snälla, skriv en roman och sälj! Jag skulle köpa den på direkten :D Texten är underbar och humorn är helt i min smak :)
Haha! Vad UNDERBARA ni ÄR! jag vill jättegärna skriva böcker, men min psykiska hälsa sätter så stora käppar i hjulet hela tiden.. =/
Men fler sådana här texter kommer definitivt, har flera saker som folk sagt osv nerskrivna för att de är så underbara! =)

#3 :) är texten här ovan påhittad eller finns det någon sann historia bakom? :)
Jag tror verkligen att du kan utveckla texten till en längre berättelse/roman. Kan redan se karaktärerna framför mig och hur dom tar sig igenom sin lite småknäppa och härliga skolgång.
Och skriver du bara för dig själv, endast på dina villkor så kan du inte få käppar i hjulet. För har man inga krav kan man inte bli besviken på när man "inte lyckas". (jag hoppas du inte tar illa upp. jag vet själv av egen erfarenhet hur fruktansvärt svårt det kan vara att släppa alla måsten om sig själv. men jag tror att det är något som är viktigt för att man ska kunna hitta sig själv, och sin skrivarglädje igen.)
Haha nudu.. Förstår att det kan vara svårt att förstå att en sådan värld som beskrivs ovan kan vara sann..
MEN det är den! Och det finns mycket mycket mer jag skulle kunna berätta om i den knasiga skolan ute i ingenstans på landet.
Avskuret från städer i en liten håla som heter Dingle.
Nu är det sex år sedan jag tog studenten och det är med skräckblandad förtjusning jag minns tillbaka.. Haha…
Men nu så gör jag en ironitråd där alla knäppa dialoger jag haft kommer skrivas ner. (är ganska knäpp och vill bjuda på det) =))
Så kolla efter en tråd som heter "Roliga, sanna dialoger med en portion ironi"
Vill GÄRNA ha dig som kommentator där! Kram

Jag hade gärna gått där! Låter miljoner gånger roligare än min torftiga skola!
Ska genast kolla in den tråden :)
Tihi! Gört! Kommer läggas in citat lite pö om pö de äger rum.. =))