Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettnovell-roman
Läst 2063 ggr
missBonds
0

Novell

parsley
0

Har du möjlighet att klistra in novellen i tråden istället, så den blir lättare att läsa? Om inte, säg till så ska jag försöka läsa ändå. / Parsley, sajtvärd

missBonds
0

jo, men det blir så konstig stil då. orden samt - strecken man har i början av meningar blir ihopråddade. meningarna tar slut för tidigt och hoppar upp och ner.Glad

bea28
0

Eftersom att novellen är väldigt lång så läste jag bara de 2 första styckena (från "jag vaknade" till "jag himlade med ögonen"

Blodet sipprade fram, och när han lyft handen, känt på kinden, sett blodet, gallskrek han. Här störs flödet i texten av meningens uppbyggnad. Ett mer lättläst alternativ kan vara: Blodet sipprade fram. Han lyfte på handen och kände försiktigt på den nu rött kletiga kinden. När han insåg att det var blod han hade på sina fingrar gallskrek han.

– De har startat den igen, viskade jag knappt hörbart. – Vad? Vem har startat vad, när och varför? – Okej, du är med! - Va?

Du kan helt klart arbeta mer med dialogerna. Det går väldigt fort fram när Vladimir träffar huvudpersonen. Vad skulle du själv ha sagt om du var i Vladimirs eller huvudpersonens ställe? Läs dialogen högt för dig själv och fundera; jag tror nog att du kommre fram till att du inte talat som det nu är skrivit.

Tänk också på att inte hoppa för snabbt fram i handlingen och på att inte avslöja för mycket på en gång.

För mycket info=svårläst och förvirrande.

Nu till det positiva:

Du skriver fängslande. Man vill veta vad som kommer att hända och hur det ska gå för Vlad. Ploten är också intresseveckande, och det kan helt klart bli mycket spännande några kapitel fram.

Ser fram emot fortsättningen! (fast o andra sidan har jag ju 6 kapitel kvar, så jag kan ju bara fortsätta läsa, hehe! :D)