dikt , lite små fix .
@font-face { font-family: "Cambria"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }div.Section1 { page: Section1; }
lite fix men var tvungen att lägga upp den ändå , så man kan tro på sig själv
En vind vid havet fylld med dofter av tång och salt.
Starka vindar slänger sig över mig , slänger håret bakåt .
Får molnen att röra sig in mot land, ett doft ljud av åska, sitter på stranden utan att bry sig om att duggregnet ökar i kraft. Till ett ösregn , det har nu blivit aldeles svart på himmelen, hela den blå himmelen har nu blivit svart men ändå sitter jag kvar på stranden och låter dropparna av regnet falla ned från mina kinder ,
Det ända jag kan se är den vackra blåa himlen som jag bygger upp i mitt inre, där det bara är en stor blå himmel som växer sig starkare och starkare.
Jag av slutar drömmen och ser sedan hur himmelen bryter molnen och slänger allt starkare den blå vackra himmelen över land och hav.
Jag går hem . med blöta kläder och tänker vilken underbar värld som vi har.
Skada inte värden , vårda den istället .

Du kan jobba mer med texten om du vill. Prova att läsa den högt. Fundera på var det känns som du vill göra uppehåll. Lägg in en radbrytning där. Känn hur orden ligger i munnen på dig när du läser dem, alltså hur de känns att säga dem, och se om du vill göra några ändringar efter det.
Lycka till!
tack för tipsen , det översta fattar jag inte vf det kommer in
Mörka kvällar sitter med armarna runt knäna , tårarna dom rinner längs kinderna saknaden är stor.
Drömmar kommer om när vi var tillsammans du häll min hand , vi såg när månen steg allt högre på himlen. Full månens ljus sken så starkt .
Nu sitter jag i ett hörn och blickar ut med tårar som rinner längs kinderna , mån ljuset blänker i tårarna .
Blickar ut över sjön där månen speglar sig, träden viskar i dom lätta kvälls vindarna.
Jag hör dig sjunga att allt är lugnt . du ber mig att resa mig upp och gå ner till standen och blika i månljuset som speglar sig på vatten ytan, . då jag ser bilder på dig och mig när vi satt i samma hörn och blickade ut över sjön . vi sjung glada sånger om sommaren,
Alla minnen gör mig varm du kommer för alltid bli min vän.