Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettpoesi-och-dikter
Läst 2134 ggr
Joun
0

En längtan

Min längtan är stor,

att med dig nu vara.

Aldrig har jag dig varit nära,

jag vill vara din kära.

Finns ingen tröst,

enda jag känner är törst.

Säg mig min kära,

hur kan jag se det dära?

Det underbart fina,

som får mig att grina.

Är det en toks dröm,

att önska se dig?

Aldrig har du visat dig,

ändå kan jag inte glömma.

Själen minns alltid,

att du är den för mig.

Inget är som du,

man allt är du.

Vill du visa mig,

hur jag ser dig?

Du är alltid,

men ändå syns du inte.

Du är min dröm,

min önskan,

mitt hela jag.

Jag önskar att se dig,

du är kärleken.

parsley
0

Jättefin dikt, gillar som man säger på facebook. Bra rim, rytm och bildspråk. Glad

Joun
0

Tack. :) Fler kommer efter lite tid!

bea28
0

Vilken fin dikt! Vackra rim och ordföljder :) Skulle definitivt kunna passa som en låttext.

Själv är jag jättedålig på att rimma, försöker jag skriva på rim blir det helmysko x)

Joun
0

Tack så mycket. :)

När jag skriver så tänker jag inte så mycket utan känner mer och låter de ord som trillar fram (och passar) skrivas ner. Dvs om jag skriver en sorgens dikt så har jag en sorgsen känsla.

bea28
0

Jo precis, så försöker jag också göra. Saken är den att när jag skriver Dikter så blir det bara en massa konstiga ord och inga rim :) Har till och med svårt att förstå vad jag själv skriver ibland, haha!

Har du skrivit fler Dikter än denna? :)

Joun
0

Har inte skrivit så många…började just prova på det. Kommer dock kanske komma fler med tiden då det är, i min mening, ett härligt sätt att uttrycka känsla.

Har du pysslat mycket med det?

bea28
0

Nej, nästan aldrig, så jag är helt och hållet nybörjare på det här området. Fick ett ryck häromdan och skrev ner en massa olika Dikter. Dom finns i tråden "Beas poesitråd".

En anledning till att jag förmodligen inte kunnat skriva Dikter är nog att jag inte riktigt kunnat greppa mina egna känslor och tankar, men nu på sistone har det börja släppa.

Joun
0

Kanske kan vara bra då att skriva lite poesi…sätter igång maskineriet och så kanske du får veta lite mer om dina känslor osv. :)

Jo varit där och läst lite. Finns en hel del du skriver där jag känner känsla…so keep it up!

bea28
0

Ja precis, det är nog så jag måste göra för att låsa upp kugghjulen ^^

Okej, du får gärna kommentera där om vad du tycker om dikterna. vill ha all konstruktiv feedback jag kan få. :)