Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettpoesi-och-dikter
Läst 1247 ggr
Cherione
0

mina dikter

Hej=) Har precis hittat till skrivlust men har vart medlem på iFokus ett tag=)

Tänkte jag skulle dela med mig lite av en dikt jag skrivit.
Jag skriver Dikter spec då jag vill ha ur mig känslorna, en slags terapi för mig själv. De flesta av dikterna är dock lite sorgsna då jag skriver som mest när jag är ledssen.

Likt en svala flyger du nu fritt Men ditt hem du alltid har i hjärtat mitt Svalan flyger över vårt land Men jag önskar du var här och höll min hand Jag drömmer om dig varje natt Ser ditt leende, hör ditt skratt Tror jag kände din smekning på kinden Men ack det var bara vinden Adjö min svala, Adjö min vän Tillsammans är vi snart igen

S*Cherione - Ragdolls är Livet
Vi 1 Rag n 04 21 flicka kvar Tillsalu i Stjärnbildskullen 
kolla gärna in våran hemsida www.cherione.com

Cherione
0

För att väga upp det sorgsna i föregående dikt så visar jag en som inte är lika sorgsen. Skrevs när jag hade svårt att somna en kväll:P

John Blund, Ta min hand Och för mig till drömmarnas land Låt mig få vila till bäckens brus Höra vatten polra mot sten och grus Låt fåglen få sjunga mig till sömns Låt mig vara här utan att jag döms Låt mig få vara lycklig och glad Så jag orkar möta världen igen när det blir dag

parsley
0

Vackra Dikter. Du får ihop rimmen utan att det känns ansträngt. Fundera på om du kan eller ska korta ner sista raden i sista dikten. Den är vackert skriven, men känns lite lång. Misstänker att det blir någon form av avvägande mellan rytm, radlängd, perfekt formulering och rim.

Caramelbrownie
0

Jag vill ha dessa som vaggvisor! Så gulliga :)

Att skriva, är att måla med ord...

medarbetare på Fantasy iFokus

Cherione
0

#2 Tack=) jo jag vet med sista raden låter lite lång fick inte till något bättre… men i den rytm som jag läser det i så gör det inte så mycket tycker jag:P

#3 hehe tack=D