Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettskrivteknik-tips
Läst 2129 ggr
[Koppsal]
0

Kopssal's skrivtråd.

Jag skriver lite olika saker. mest trycker jag mina känslor på papper med ord. Har nyss börjat skriva på englska lite också. Men mest svenska hitills. :)

ursäkta för grammatikfel eller stavfel. :)
Jag har det lite rörigt med både engleska och svenska för det är ibland väldigt olika Skrivregler. Jag pratar svenska hemma men resten av dagen snackar jag engelska. (nästan) :)

Första texten då: (inte så myycket men endå)

Life is hard. We all know that. Don't make a big deal of it. Everyone have something that went wrong in their life. Don't pretend you're the only one. Everyone is alone deep inside. Sometimes the loneliness comes out. But that happens to everyone. Keep smiling, you will be gone soon.

[Koppsal]
0

Jag har ont igen. Ont i huvudet, Ont i benen, ont överallt. Jag känner ingen smärta, jag känner bara ilska. Den ilska som kommer tillbaka hela tiden. Jag vill inte gå till skolan. Jag vill inte gå upp ur sängen. Jag vill inte,

Jag vill glömma allt jag har. Jag vill börja om. Jag har gett upp. Jag vill inte mer. Låt mig vara. Sluta skrik. Sluta prata. Var tyst. Jag vill sova.

Kan inte allt försvinna? Bara dö. Alltihop. Jag orkar faktiskt inte mer. Sluta säga att allt var mitt fel. Sluta säg att det är mig det är fel på. Glöm allt. Förlåt mig. Jag orkar inte erat larv. Jag är en människa. Precis som alla andra så har jag känslor och andra problem.  Jag vill inte.

Jag vill ha en kram. Jag vill ha en röst som pratar med mig. Som säger att allt ska bli bra. Som sitter där. Kollar på mig. Som ser hur vacker jag egentligen är. Som inte vill mig något ont. Jag vill ha en famn. Där jag kan somna in. Sluta andas. Stänga ögonen. Le. Försvinna.

[Koppsal]
0

I found someone that is just like me. 

Angry.

she doesn't show it. I don't show it. It is there but no one can see it. I know what happens to weak and angry persons. They will fall and they will lose their wings. They will become a fallen angel.  They are angry. They do stupid things. They do not belong here.

They can't die until they'll found love, because love will take away the pain. Love will build up your wings again. It will kill the ugly beast.

[Koppsal]
0

Det är synd.

Varför. Jag är inte den enda. Lee. Hur kan man känna sig så utanför i den gruppen man är mest älskad? Gråt. Du är inte tillräcklig. Du räcker ut tungan och pekar finger. De hatar dig och älskar dig. De ligger dig nära om hjärtat men du ligger längre bort. Ska man älska dem lika mycket som de älskar dig? Jag vet. Låtsas som inget. Problem uppstår. Man tänker. Man löser dem. De kommer tillbaka. Alltid. Du kan inte göra något åt det. Gör du något kallar de dig självisk då det drabbar andra också.

Du håller i dig. Du vill inte. Skratta. Lee. Fan. Hatet skär i öronen. Ögonen svartnar. Du slår. Du slår så hårt att den som får träffen tappar allt. Du bryr dig inte. Eller jo, du bryr dig men visar det inte. Du går iväg med stolta steg. Du fick ur dig allt. Alla signaler gick fram. De som var ämnade att se måste fånga dem. Det är svårt. Hata dig själv. Hata dem. Hata allt. Inget gör ondare än det. Hatet kan man leva med.

Det är de 3 och sen du. Den lilla svansen som ingen vill ha. Alla försöker såga av den. Oavsett om det gör ont eller inte. Håll ut. Snart är du fri. Fri från all skit som omringat dig. Förlåt dem sen. Men glöm inte. Glöm aldrig. De ska vara så kärleksfulla mot varandra. De skrattar. De kramas. De ler. När du kommer går de iväg. De vill inte ha dig där. De blir sura. De fräser åt dig. Du hör inte hemma där. Sitt på rummet. Där sitter du bra i mörkret. Även fast alla lampor är tända omger mörkret dig. Du är mörkrädd så ta väl hand om dig, innan det drar ner dig.