Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettpoesi-och-dikter
Läst 1500 ggr
Mimmie94
2010-08-14 01:34
0

Ny

Hejsan.

Jag heter Mimmi och har nog alltid gillat att skriva, men vad minnet sträcker sig så är det från 1:an då jag skrev en liten bok om en drake som heter Robert. Väldigt fantasifullt.

Tror jag har olika perioder i mitt liv, där skrivandet kommer in. Har länge nu skrivit noveller, men började smått med filosfitexter, (stavning?), mest för mig själv. Det har nu blivit som något liknande poesi. Man kan nog tolka det själv lite olika. Men känns mest för mig att jag sitter och skriver till mig själv.

Hur som hellst så gillar jag det starkt. Och nu, faktiskt för bara ett par minuter sen, kom jag fram till att det skulle vara väldigt trevligt att lägga ut sina texter, och argumentera och reflektera över andras. Så jag hittade hit :)

Så här är min första text. Själv kallar jag det poesi, men ni får gärna motargumentera mig! :)

Saker kommer aldrig förändras. "But i don´t look back.

Bara du mår bra. En mening så utnyttjad. Det fortsätter, men inget förändras. Det snurrar på, som ett kretslopp. Och vattendroppen den fortsätter falla tills den når vattenytan med ett plask. Vi kan fortsätta med en liten antydan om lycka, för det finns ju alltid en chans. Naiva lilla människa.

Men njuter vi när vi väl fått denna lycka? Eller när vi haft den. Ingen tittar tillbaka. Ingen vill minnas, vill bara ha mer. Bättre. Vem byr sig då om det som en gång var vackert.

Du var kanske bara en aning berusad. Men allt var iallafall vackert. Tills morgonen kom, och du förstod att hon som ligger bredvid dig är hon man vill dela den stillsamma mörka natten med, men inte den ljusa, klara morgonen.

Men älska tills du blöder, och ramla sen hårt. Finns inga plåster kvar på apoteket och vem vill ha nå skit från Willys?

Om ni märker felstavningar m.m. Säg gärna till:)

parsley
2010-08-18 00:05
0

Gillar rytmen och bildspråket i din text. Flört

But I don´t look back, om man ska vara petig.

En sida som jag själv är aktiv på är "skrivpuff", där man kan skriva en text per dag om ett givet ord eller tema. http://skrivpuff.blogspot.com/

Man skriver på sin egen blogg, gärna via blogger och länkar sitt färdiga inlägg till skrivpuff.

Mimmie94
2010-08-18 00:39
0

#1 tack, låter intressant :)