Textanalys
Klistra in en text som du har skrivit, ett dataprogram analyserar den och du får veta vem författare du skriver som. Kul och på gränsen till beroendeframkallande. Jag har testat med ett par olika texter jag skrivit, så nu vet jag att jag skriver skönlitteratur som James Joyce, kåserande inlägg på iFokus som Mark Twain, stickbeskrivningar som Mark Twain och samhällskritik som Raymond Chandler.
Tröttnar man på sina egna texter så kan man klistra in andras och göra en del intressanta upptäckter.
Texterna behöver inte vara på engelska.
Hm, jag skriver inte mycket på engelska och orkar nog inte sitta och översätta allt… Men en kul grej är det! ^^
Min blogg; http://www.nattstad.se/Varganess

Hm, jag skriver som Chuck Palahniuk, vem det nu är. Jag är hopplös på att hålla koll på namn. Fast jag är ingen diktskrivare och en sådan var allt jag hade på datan som var på engelska så who knows…
-såg precis att texterna inte måste vara på engelska. Min novell liknas närmast med Mark Twain..

http://thirdopinion.nu/2010/07/09/hur-man-skriver-en-svensk-deckare/
Så här skriver man en svensk deckare. Den stora gåtan är varför jag inte lyckas göra en egen tråd med länken.

Haha, jag har skrivit som olika författare varje gång jag skrivit in!
På engelska…
När jag översatte en text jag skrivit på svenska fick jag författarinan som skrivit "Borta med vinden" (kommer inte ihåg hennes namn), som resultat
Text, på frihand nr 1: Bram Stoker
Text nr 2: Stephen King
Svenska
Samma text som jag översatte, fast på svenska då: Harry Harrison
Text på frihand: Stephen King.
En väldigt rolig sak var att när jag försökte skriva lite mer spännande fick jag Stephen King som resultat! Känns bra inför framtiden, om jag någon gång vill skriva en skräckroman ;)

# 4 Tänk att kunna skriva skräck som Stephen King. Gillar som man säger på facebook. 
Mark Twain fick jag. =)

#5 kanske det är dags för mig då att pröva skriva en skräcknovell då ^^ Jag har förövrigt aldrig läst något av Stephen King, så det är ju inte så att jag blivit influerad av hans skrivsätt, vilket jag brukar bli när jag läst en bra bok. Men nu ska jag nog ta att pröva på en av hans romaner!